باکس‌آفیس هفتگی: خیز Frozen 2 و افتتاحیه‌های بزرگ Knives Out و Queen & Slim

منبع: گیمفا

195

1398/9/11

17:02


باکس‌آفیس هفتگی: خیز Frozen 2 و افتتاحیه‌های بزرگ Knives Out و Queen & Slim

استودیو دیزنی بعد از رکورد سه و پنج روزه جالب انیمیشن Frozen 2 طی تعطیلات جشن شکرگذاری، با فروش داخلی ۲۸۷ میلیون دلار و گذشت ده روز از اکرانش و فروش جهانی ۷۳۹ میلیون دلار طی ۱۲ روز اول، حسابی پول به جیب زده است. اما این فقط به دیزنی ختم نشد و فیلم Knives Out محصول استودیو لاینزگیت فراتر از انتظارات ظاهر شد و توانست طی پنج روز ۴۱ میلیون دلار بفروشد و Queen & Slim محصول یونیورسال، در رده پنجم قرار گرفت. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

انیمیشن Frozen 2، طی سه روز ۸۵٫۲ میلیون دلار و طی پنج روز ۱۲۳٫۷ میلیون دلار فروخت و نه تنها رکورد آخر هفته را ارتقا داد، بلکه بزرگترین فروش خالص سه و پنج روزه تعطیلات جشن شکرگذاری را رقم زد. این فیلم با گذشت ده روز از اکرانش، ۲۸۷ میلیون دلار فروخته و به Incredibles 2 که در ده روز اول ۳۴۹٫۷ میلیون دلار فروخت، نزدیک شد. در اصل، Frozen 2 هفدهمین فیلم انیمیشنی پر فروش تاریخ است و اثری از توقف فیلم دیده نمی‌شود.

در بازار بین‌المللی، این فیلم ۱۶۳٫۸ میلیون دلار طی سه روز فروش داشته و حالا ۴۵۱ میلیون دلار فروش خالص جهانی‌اش بوده و در چندین بازار، از جمله چین، اول شده است. مجموع فروش این انیمیشن بعد از ۱۲ روز از اکرانش به ۷۳۸٫۶ میلیون دلار رسیده و در تمانی بازارها، فیلم اول است.این هفته شاهد اکران این انیمیشن در روسیه با روسیه با ۱۳٫۷ میلیون دلار، ایتالیا با ۸٫۶ میلیون دلار و استرالیا با ۶٫۶ میلیون دلار بودیم و هفته آینده هم در آفریقا جنوبی، اروگوئه و پاراگوئه و دوم ژانویه در برزیل اکران خواهد شد.

فیلم Knives Out محصول لاینزگیت و ساخته رایان جانسون (Rian Johnson) که فراتر از انتظارات ظاهر شد، طی ۵ روز آخر هفته، ۴۱٫۷ میلیون دلار فروخت و شانزدهمین فیلم پر فروش تعیطلات پنج روزه جشن شکرگذاری شد. این فیلم امتیاز -A سینمااسکور را گرفت و در حال حاضر در IMDb امتیاز ۸٫۱ از ۱۰ گرفته است. مخاطبین افتتاحیه فیلم ۵۱ درصد مرد و ۶۸ درصد ۲۵ سال و بالاتر داشتند.

در بازار بین‌المللی، Knives Out توانست ۲۸.۳ میلیون دلار به ۷۰ میلیون دلار فروش جهانی‌اش اضافه کند که از این میان، ۱۳.۵ میلیون دلار سهم چین بوده که رده سوم فروش فیلم را در اختیار دارد. دیگر افتتاحیه‌های فیلم، فروش ۳.۸ میلیون دلاری در بریتانیا، روسیه با ۲ میلیون دلار، استرالیا با ۱.۹ میلیون دلار و فرانسه با ۱.۵ میلیون دلار است. این فیلم هفته آینده در ۱۴ بازار دیگر از جمله کره جنوبی، دانمارک، ایتالیا، مکزیک و نوروژ اکران می‌شود.

فیلم Ford v Ferrari محصول کمپانی فاکس، طی سه روز آخر هفته، با افت ۱۷ درصدی مواجه شده و ۱۳٫۲ میلیون دلار فروخت و طی پنج روز ۱۹ میلیون دلار فروش داشت و فروش کل داخلی‌اش به ۸۱ میلیون دلار رسید. در بازار بین‌المللی، این فیلم ۱۰٫۲ میلیون دلار فروخت و به مجموع فروش ۶۲٫۳ میلیون دلار و فروش کل جهانی ۱۴۳ میلیون دلاد دست یافت. روسیه اولین بازار بین‌المللی فیلم با ۸٫۸ میلیون دلار است و کره جنوبی، تایلند، پاناما، شیلی و ژاپن مقصدهای بعدی فیلم هستند.

اکران‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران گسترده فیلم انیمیشنی Playmobil محصول STX هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو