چگونه کودکان را از آلودگی هوا حفظ کنیم

منبع: فرزند

141

1398/9/11

17:45


چگونه کودکان را از آلودگی هوا حفظ کنیم

با توجه به کاهش کیفیت هوا، به خصوص در روز های سرد زمستان، سلامت افراد ساکن شهر ها به خطر می افتد. اما در مورد کودکان، این خطر بیشتر بوده زیرا بدن حساس تری دارند و اولین گروهی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند.

اما با تغذیه مناسب برای کودک خود می توانید بدن و سیستم ایمنی اورا برای مبارزه با بیماری های حاصل از آلودگی هوا تقویت کنید.

ویتامین C

غذاهای سرشار از ویتامین C، منبع قوی آنتی اکسیدان هستند که از سلول های شما در برابر آسیب آلودگی ها و رادیکال های آزاد محافظت می کند.
رژیم غذایی کودک خود را سرشار از میوه های حاوی ویتامینC مانند توت فرنگی، پرتقال، کیوی و گریپ فروت کنید.
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ، گل کلم، مارچوبه و فلفل دلمه نیز سرشار از ویتامین C بوده و بهتر است در طول روز استفاده شود.

ویتامین E چیزی است که نیاز دارند

غذاهای حاوی ویتامین E، نقش مهمی در حفاظت از ریه ها در برابر آلودگی ها ایفا می کنند. ویتامین E با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، تاثیر آلودگی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بادام و بادام زمینی، را در طول روز به عنوان میان وعده وارد رژیم غذایی کودک خود کنید.

همچنین تخمه آفتاب گردان نیز انتخاب خوبی برای میان وعده کودکان است. همچنین برگ های اسفناج نیز می تواند یکی از سالم ترین غذاها در روزهای آلوده باشد. اگر به سبزیجات علاقمند نیستید، می توانید، ماهی و غذاهای دریایی نیز مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

با رساندن اسید های چرب امگا ۳ در رژیم غذایی فرزندتان، آنها را از تاثیرات مخرب آلودگی هوا حفظ کنید. آبمیوه ها و شیک های فرزندانتان را با اضافه کردن انواع مغز ها و دانه چیا، تخم کتان و گردو غنی سازی کنید. دانه های سویا، لوبیا قرمز، تخم شنبلیله و دانه خردل نیز از منابع غنی امگا ۳ بوده و باید در رژیم غذایی فرزندتان وجود داشته باشد.

بتاکاروتن

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. میوه ها و سبزیجات حاوی کارتنوئید، ریه ها را تقویت کرده و سلامت عمومی بدن را تامین می کند.

هویج، فلفل دلمه، سیب زمین شیرین، کدو حلوایی، بروکلی و انواع سبزیجات با رنگ روشن، منابع غنی بتا کاروتن هستند. انواع سبزیجات مانند جعفری، اسفناج، برگ چغندر نیز از دسته سبزیجات غنی از بتا کاروتن است.

ریشه‌ها مهم هستند

درمان های گیاهی در درمان بیماری های شایع تنفسی اثبات شده هستند. زردچوبه می تواند در روزهای آلوده از سلامت کودک شما محافظت کند. یک لیوان شیر به همراه زردچوبه قبل از خواب، بسیار موثر است و میتواند تاثیرات سموم موجود در هوا را کاهش دهد.

همچنین مخلوط زردچوبه با جگر می تواند علائم آسم را کاهش دهد. فلفل سیاه، زنجبیل و نعنا نیز مواد غذایی موثر در مبارزه با این مشکل است.

رژیم غذایی سالم، یکی از مراحل اولیه سالم نگه داشتن کودکتان در روزهایی است که آلودگی هوا به اوج می رسد، است. رژیم غذایی کودکتان را اصلاح کرده و تغییرات را مشاهده کنید.

منبع: ماه شو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو