علائم سرطان پستانها، این غذاها ضروری است؟

منبع: نی نی بان

112

1398/9/11

20:20


مطالعه ای به تازگی نشان می دهد که مصرف قهوه، میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان پستان را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.
یک مطالعه اسپانیایی به تازگی نشان می دهد که مصرف قهوه، میوه و سبزیجات به دیلیل وجود آنتی اکسیدان های خاص خود، خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 65 درصد کاهش می دهد.
نتایج این مطالعه که از سوی محققان اسپنایایی انجام شده و در کنگره اروپایی چاقی در تاریخ 28 آوریل تا 1ول می 2019 در گلاسکو ارائه شده، نشان می دهد که مصرف برخی غذاهای خاص، نقش بسیار مهمی در پیشگری از سرطان ها دارند.
محققان در این مطالعه دریافته اند که در قهوه، سبزیجات و میوه ها ترکیبات خاصی از جمله آنتی اکسیدان ها وجود دارد که باعث تخریب و مبارزه با سلول های سرطانی می شود. آن ها بیش از 11 هزار زن را طی 12 سال مورد مطالعه قرار داده اند. طی این مدت 101 مورد سرطان پستان در میان شرکت کنندگان مشاهده شد. محققان سپس برنامه غذایی آن ها را بررسی کردند و دریافتند که زنانی که اکسید هیدروکسی سینامیک ( نوعی اسید فنولیک) بیشتری در رژیم غذایی خود داشته اند، خطر ابتلا به سرطان سینه تا 62 درصد کاهش داشته است. باز هم، زنانی که نوع دیگری از اسید فنولیک( موجود در قهوه، سبزیجیات و میوه ها) در رژیم غذایی خود مصرف کرده اند، تا 65 درصد کمتر از دیگران به این سرطان مبتلا شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو