گذر از تاریخ در سفر ساحلی از تنکابن و چالوس به بابلسر و بهشهر

گذر از تاریخ در سفر ساحلی از تنکابن و چالوس به بابلسر و بهشهر


منبع: همگردی

228

1398/9/11

21:34


ایران پر از شهرهای تاریخی است و شهرهای شمالی هم از این قاعده مستثنی نیستند و در سفر به تنکابن و گشت و گذار در چالوس، بازدید از جاذبه های تاریخی بابلسر و عبور از میان دیدنی های بهشهر برای مسافران، می تواند تجربه جدیدی از سفر به شمال کشور باشد.

جنگل دوهزار در تنکابن

تنکابن؛ سکونتگاه قدیمی قوم آماردها

تنکابن از شهرهای باستانی مهم استان مازندران است. در دوران حکومت قاجار، تنکابن مرکز منطقه محال ثلاث بوده. شهر تنکابن، علاوه بر طبیعت زیبا، پیشینه تاریخی کهن نیز دارد. درختان سر به فلک کشیده جنگل های دوهزار و سه هزار با آب و هوای معتدل و مطلوب، تنکابن را به شهری محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

جنگل دوهزار تنکابن

دیدنی های تنکابن؛ محصور در مزارع چای با عطر بهارنارنج

تنکابن شهری میان مزارع چای با بوی بهارنارنج و درختان خرمالوست که هوش از سر رهگذران می برد. تماشای چشم انداز شهر با خانه های شیروانی رنگارنگ از ارتفاعات تنکابن یکی از جاذبه های گردشگری تنکابن است. چشم به انتهای زیبایی های تنکابن که می رسد، بهشتی گمشده در جنگل های دوهزار و سه هزار و آبشارهای روان دلربایی می کنند. در سفر به تنکابن گشت و گذار در جنگل های دوهزار و سه هزار و پیاده روی در دشت دریاسر تنکابن که از دیدنی های تنکابن است خاطرات ماندگاری در ذهن می سازند. پارک جنگلی چالدره از دیگر اماکن تفریحی تنکابن در سفر به تنکابن است که امکانات تفریحی فراهم شده در آن پارک جنگلی چالدره را به یکی از محبوب ترین جاهای گردشگری تنکابن تبدیل کرده است. آبشارهای کوهسر و سنگ بن چشمه از دیگر جاذبه های گردشگری تنکابن هستند. برای سفر به تنکابن و گذراندن چند روز در تنکابن، اقامت در اقامتگاه های بومگردی تنکابن و خانه های روستایی یکی از گزینه های پیش رو و جذاب در سفر است. تعداد اقامتگاه های بومگردی تنکابن کم نیست و بیشتر آنها امکان رزرو به صورت آنلاین از سایت رزرواسیون مکانچی را دارند.

مزارع چای تنکابن

وستا هتل تنکابن

سفر به چالوس؛ عقیق همیشه سبز

شهر چالوس از زیباترین شهرهای ایران با لقب عقیق همیشه سبز است. چهار فصل شهر چالوس زیبا و مملو از مسافر است، اما طبیعتش در پاییز و بهار مانند بهشتی رنگارنگ روی کوه های چالوس نقش می بندد. چالوس نه تنها به خاطر طبیعت بکر و رنگینش معروف و محبوب است بلکه تاریخ این شهر اهمیت زیادی دارد و مکان های تاریخی چالوس از زیباترین ها ولی ناشناخته ترین دیدنی های شهر چالوس هستند.

جاده کرج به چالوس

دیدنی های چالوس؛ تاریخی محصور میان جنگل و دریا

گذر از جاده پر پیچ و خم چالوس و عبور از جنگل های رنگارنگ یکی از جاذبه های طبیعی سفر به چالوس است. دیدنی های تاریخی چالوس مثل کاخ چایخوران که از زیباترین اماکن تاریخی چالوس در جنوب میدان معلم است خالی از لطف نیست. کاخ اجابت در فاصله 50 کیلومتری شهر چالوس نیز بنایی باشکوه به سبک معماری اروپایی و تزئیناتی منحصر به فرد دارد. غار یخ مراد از دیدنی ترین جاهای چالوس در چهار کیلومتری جنوب گچسر با 8 متر ارتفاع است. آبشارهای آکاپل، هریجان و سواسره با چشم اندازی زیبا میان کوهستان از پدیده های بی نظیر و مکانی عالی برای طبیعتگردان به حساب می آیند. دریاچه های سد دریوک، حصارچال و ولشت از دیگر جاذبه های طبیعی چالوس هستند که میان دره های عمیق و محل زندگی پرندگان مهاجر و ماهی های گوناگون در فصل های مختلف مناظر طبیعی و زیبایی های دریاچه های چالوس مورد توجه مسافران شهر چالوس است. مرداب هسل و تالاب کندوچال از مکان های دیدنی چالوس و کمتر شناخته شده در فهرست جاذبه های طبیعی چالوس هستند. چالوس یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی ایران است و برای اقامت در این شهر تعداد زیادی ویلا در چالوس به صورت روزانه اجاره داده می شوند.

جنگل تنکه چالوس

اقامت در چالوس

بهشهر؛ پایتخت تابستانه سفر به شمال

شهر بهشهر از گذشته های دور مورد توجه اقوام گوناگونی بوده و آثار و شواهد موجود نشان از دوران حاکمیت های زیادی بر این سرزمین دارد. بهشهر پایتخت تابستانه و شهری برای خوشگذرانی شاهانه بوده است. بهشهر مواهب طبیعی همچون جنگل، کوه، دریا و خلیجی بی نظیر دارد و با وجود جاذبه های تاریخی در بهشهر از شهرهای ارزشمند و مهم برای جهانگردان در طول تاریخ بوده است.

دریاچه عباس آباد بهشهر

مکان های دیدنی بهشهر

شهر بهشهر با تاریخ کهن و طبیعت زیبا برای مسافران دلنشین و جذاب است. غار کمربند و غار هوتو از جاذبه های تاریخی بهشهر برای بازدید از زندگی گذشتگان هستند. چشمه عمارت بهشهر از دوران صفوی به جا مانده و از زیباترین عمارت هاست. کاخ صفی آباد را نماد شهر بهشهر می دانند و شبه جزیره میانکاله از دیگر جاهای دیدنی بهشهر هستند. جنگل های هزارجریب، جنگل بکر پاسند، غار علی تپه، سایت موزه گوهرتپه، باغ شاه، چشمه عمارت بهشهر، منطقه تاریخی و طبیعی عباس آباد، آبشار سنگ نو، آبشار اسپه او، آبشار سن بی، چشمه و جنگل پلنگ خیل، چشمه و پارک جنگلی سرخ او، میروون، گورستان سفیدچاه، روستای گرجی محله، روستای کوهستان و آسیابسر از دیگر جاذبه های دیدنی بهشهر در سفر به بهشهر هستند. برای اقامت در بهشهر امکان رزرو سوئیت های جنگلی، خانه های بومگردی و روستایی یا ویلا برای همه مسافران این شهر وجود دارد.

کاخ صفی آباد بهشهر

اقامت در بهشهر

بابلسر؛ از محبوب ترین شهرهای ساحلی برای گردشگران

شهر بابلسر هرساله در فهرست پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و شهرهای ساحلی ایران به چشم می خورد. مکان های دیدنی بابلسر در کنار طبیعت زیبای منطقه، مقصدی هیجان انگیز برای هر اهل سفری است. روستاهای اطراف شهر بابلسر در هر چهار فصل سال، طبیعت دلنشینی دارند و میزبان گردشگرانی از چهارگوشه ایران است.

دیدنی های بابلسر

مکان های دیدنی بابلسر

پل معلق یکی از جاذبه های دیدنی بابلسر است که به عنوان اولین پل ماشین رو به ثبت رسیده است. شهر کوهی خیل نیز از دیدنی های پرطرفدار برای مسافرانی است که قصد سفر و اقامت در بابلسر را دارند. امامزاده ابراهیم معروف به ابوجواب از نوادگان امام موسی (ع) علاوه بر مقدس بودن برای اهالی شهر معماری زیبایی دارد و یکی از جاذبه های دیدنی بابلسر برای هر مسافری است. روستای سرحمام در 10 کیلومتری بابلسر، روستای فاطمیه و روستای گالشکلا از جاذبه های طبیعی و دیدنی های اطراف بابلسر هستند. شهرک خزرشهر، سد عرب خیل، تالاب عزیزک، رودخانه بابلرود، باغ وحش بابلسر، منطقه ساحلی میرود و منطقه گردشگری کرفون نیز از دیگر دیدنی های بابلسر هستند که در سفر به بابلسر باید برای بازدید از آنها برنامه ریزی داشت. کسانی که عازم شهر بابلسر هستند و مقصدشان چند روز اقامت در شهر ساحلی بابلسر یا روستاهای اطراف آن است، به راحتی می توانند برای رزرو ویلا در بابلسر یا رزرو اتاق در بومگردی های اطراف بابلسر اقدام کنند.

اقامت در بابلسر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو