رویترز گزارش داد،‌ وانگ یی، وزیر خارجه چین فردا (چهارشنبه) برای سفری دو روزه وارد کره‌جنوبی می‌شود و قصد دارد با کانگ کیونگ-وا، وزیر خارجه کره‌جنوبی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

از دیدگاه چین، کره‌جنوبی می‌تواند نقشی حیاتی در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای میان ایالات متحده آمریکا و کره‌شمالی که متحد پکن است، ایفا کند. حضور وانگ یی در سئول، اولین سفر یک مقام ارشد و عالی‌رتبه چینی از زمان مناقشه بر سر استقرار سامانه تاد آمریکا در کره‌جنوبی است و انتظار می‌رود وزرای خارجه این دو کشور درباره آن گفت‌وگو کنند.

در همین حال، ایالات متحده و کره‌جنوبی درگیر اختلافات دیگری هستند؛ از جمله اینکه سئول هزینه‌ بیشتری بابت استقرار حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در کره‌جنوبی پرداخت کند.

وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد، سفر وانگ یی فرصتی برای تقویت روابط "برای توسعه جدید" است و تمرکز دستورکار روی مسائل دوجانبه و منطقه‌ای خواهد بود. انتظار می‌رود طرفین در ابتدا درباره حضور برنامه‌ریزی شده مون جائه-این در نشست سه‌جانبه با حضور چین و ژاپن و سفر احتمالی شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به کره‌جنوبی در سال آتی میلادی رایزنی کنند.