وجود سرما و لرزش در بدن چه دلایلی دارد؟

53

1398/9/12

14:15


گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس سرما خواهیم کرد که می تواند علل مختلفی داشته باشد.

وجود سرما و لرزش در بدن چه دلایلی دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز: گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس سرما خواهیم کرد که می تواند علل مختلفی داشته باشد. اگر این حالت به ‌ندرت اتفاق بیفتد، چندان مهم نیست اما اگر تداوم پیدا کند، بهتر است آن را جدی بگیرید. برخی بیماری‌ها می‌تواند حساسیت شدید به دما ایجاد کند. وقتی‌که حساسیت به سرما بیشتر از چند روز طول بکشد،  لازم است به پزشک مراجعه شود.

 کم‌خونی یا آنمی، اختلال خونی شایعی است که طی آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین در خون کاهش می یابد. کمبود گلبول‌های قرمز باعث احساس سرما، خستگی و رنگ ‌پریدگی می‌شود. در این موارد توصیه می‌شود فورا به دکتر مراجعه شود.

نفروپاتی دیابتی به بیماری کلیوی ثانویه مبتلا به بیماری دیابت گفته می‌شود. عوارض کلیوی از یافته‌های شایع در بیماران مبتلابه دیابت است. حدود نیمی از بیماران مبتلا به دیابت دچار آسیب کلیوی می شوند. درگیری کلیوی عارضه‌ای جدی است و می‌تواند کاهش عمر و کیفیت زندگی را به دنبال داشته باشد. تشنگی مفرط، گیجی، کم‌اشتهایی و مشکل تنفسی و تکرر ادرار بعضی از عوارض این اختلال به‌حساب می‌آیند.

وقتی غده مغزی هورمون کمی تولید می‌کند، بدن نمی‌تواند درجه خود را درست تنظیم کند. درنتیجه فرد دچار اضافه ‌وزن، خستگی مفرط، یبوست و چرخه‌های ماهانه نامنظم می‌شود. اگر هر گونه مشکل مربوط به رگ های خونی داشته باشید، جریان خون به نواحی خاصی به ‌ویژه انتهای دست‌ و پای بدن محدود می‌شود.

مصرف برخی داروها مانند میگرن و فشارخون که روی گردش خون تاثیر می‌گذارند، می‌توانند باعث حساسیت به سرما شوند.  بی‌اشتهایی عصبی نوعی اختلال روانی در غذا خوردن است که در آن بیمار از خوردن غذا به میزان کافی، باوجود گرسنگی، امتناع خواهد کرد. این روند که معمولاً با زیاده‌ روی در یک رژیم غذایی آغاز می‌شود، به دلیل کاهش شدید وزن می‌تواند به مرگ فرد منجر شود. با کمبود چربی، بدن قادر به گرم نگه ‌داشتن خود نیست. فردی با این اختلال در صورت عقب‌افتادن قاعدگی، باید به پزشک مراجعه کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو