غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه روز سه شنبه در پانزدهمین نشست خبری افزود: از مردم بصیر، موقعیت شناس، آگاه و انقلابی برای برپایی راهپیمایی که در تثبیت آرامش و امنیت کشور نقش بسزایی داشت و موجبات ناامیدی دشمنان را فراهم آورد، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین از مردم قدردانی می‌کنم که در روزهای تلخ اغتشاشات صف خود را از صف آشوبگران جدا کردند.

اسماعیلی اظهار داشت: از منظر قوه قضائیه صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران بودند که افزایش نرخ سوخت باعث گرانی دیگر کالاها شود، از صف اغتشاشگران جدا است.

وی تصریح کرد: کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند، به‌رغم اینکه فاقد مجوز قانونی بودند، اغتشاشگر نمی‌دانیم.

اسماعیلی گفت: تخریب اموال عمومی، غارت فروشگاه ها، به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان امنیت و کشتن شهروندان بیگناه کار اراذل و اوباش بود که محرز شد تعدادی از آن‌ها وابستگی به منافقان و خارجی‌ها داشتند و تحت هدایت سرویس‌های بیگانه عملیات خرابکارانه در شهرهای ایران اسلامی رغم زدند.

 

وی اظهار داشت: در فرایند جنگ و گریز خرابکاران، گروه‌هایی در خیابان بازداشت شدند و از ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور دادند، اقدامات عاجل از سوی مسئولان قضایی و انتظامی برای تفکیک دستگیرشدگان انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این رابطه مسئولان قوه قضائیه در رده مسئولان عالی و استانی در محل‌های بازداشت حضور یافتند و چهره به چهره با دستگیرشدگان صحبت کردند و برای تفکیک آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.