سازمان‌ملل: عاملان قتل خاشقچی مجازات نشدند

منبع: برترین ها

88

1398/9/13

03:32


یک گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با اذعان به ناکامی در پیگرد عاملان قتل روزنامه نگار منتقد سعودی گفت، اتحادیه اروپا و آمریکا باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

خبرگزاری فارس: گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقانونی گفت که جهان در انجام وظیفه خود در محاکمه و مجازات عاملان قاتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد عربستانی ناموفق بوده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آگنس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد سه‌شنبه به خبرنگاران در «بروکسل»، پایتخت بلژیک گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید در واکنش به قتل خاشقچی توسط عاملان منتسب به نظام سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، اقدامات بیشتری انجام دهند.

سازمان‌ملل: عاملان قتل خاشقچی مجازات نشدند

وی به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم تصدیق این مسئله مهم است که جامعه جهانی تاکنون در انجام این وظیفه که مصونیت یا معافیتی برای عامل قتل جمال خاشقچی وجود ندارد، ناکام بوده است.»

جمالی خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) سال گذشته میلادی در حالیکه برای دریافت مدارکی قبل از ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود ، جسدش تکه تکه و از ساختمان خارج شد و تاکنون هیچ رد و نشانی از جسد وی یافت نشده است. 

به نوشته رویترز، کالامارد، خواستار تحقیقات جنایی بین المللی در زمینه مشخص شدن عامل قتل جمال خاشقچی شد. این پیشنهاد با مخالفت دولت سعودی مواجه شده است. در حالی‌که ۱۱ مظنون به اتهام قتل خاشقچی محاکمه شده‌اند، اما گفته می‌شود کالامارد خواستار تحقیقات در این باره از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و دیگر مقامات این کشور است.

به گزارش رویترز، سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و سایر دولت‌های غربی به این نتیجه رسیده‌اند که بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده، اما مقامات سعودی این مسئله را انکار می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو