نگاهی به کارنامه درخشان هوتن شکیبا

منبع: برترین ها

136

1398/9/13

11:01


‏‎هوتن شکیبا بازیگری با اصالت تئاتری است که بیش از یک دهه از عمر فعالیتش در این عرصه می‌گذرد. با نقش‌های متفاوتی مثل پیرزن «دایی وانیا»، جن بازیگوش «جن گیر»، پیرمرد بدجنس «الیورتوئیست» و... به استقبال دشوارترین موقعیت‌های بازیگری رفت و سازگاری با فرم‌های خاص نمایشی، او را در جایگاه قابل توجهی در تئاتر قرار داد.

فیلم نیوز: هوتن شکیبا بازیگری با اصالت تئاتری است که بیش از یک دهه از عمر فعالیتش در این عرصه می‌گذرد. با نقش‌های متفاوتی مثل پیرزن «دایی وانیا»، جن بازیگوش «جن گیر»، پیرمرد بدجنس «الیورتوئیست» و... به استقبال دشوارترین موقعیت‌های بازیگری رفت و سازگاری با فرم‌های خاص نمایشی، او را در جایگاه قابل توجهی در تئاتر قرار داد.

نگاهی به کارنامه درخشان هوتن شکیبا

درخشش و موفقیت‌های شکیبا در تئاتر، زمینه مناسبی را برای ورود این بازیگر به سینما و تلویزیون فراهم کرد. بازیگری که هم از جنس صدای خوبی برخوردار بود و توانایی‌های خود را نه تنها در نقش‌های رئالیستی بلکه در کاراکترهای طنز هم روی صحنه به نمایش گذاشته بود، به مهم ترین گزینه سروش صحت برای بازی در نقش اصلی سریالش تبدیل شد.

یک پسر ساده دل و دم بخت، شمایل تازه‌ای از یک پرسونای تلویزیونی بود که با استقبال زیاد مردم و کاربران فضای مجازی تبدیل شد. مدیریت درست سروش صحت از توانایی‌های تئاتری هوتن شکیبا در مدیوم تلویزیون و استفاده شکیبا از فرصتی که در اختیارش قرار گرفته، در همان سری نخست «لیسانسه‌ها»، او را به یکی از پدیده‌ها و چهره‌های محبوب تلویزیون بدل کرد.

بازیگری که سخت‌ ترین موقعیت‌های کمدی را در «لیسانسه‌ها» تجربه کرده بود و در مرحله گذار از موفقیت‌های مهم در تئاتر قرار داشت، در اولین تجربه مهم بازیگری خود در سینما، به استقبال نقشی بسیار پیچیده و دشوار رفت. نقش پر فراز و نشیب او در فیلم نرگس آبیار‌ که دچار موقعیت‌های احساسی متفاوت می‌شود و بخش مهمی از فضای عاشقانه و خشونت بار فیلم را به دوش می‌کشد که باید با لهجه بلوچی هم ظاهر شود، شمای کلی از نحوه حضور هوتن شکیبا در این فیلم است.

قدرت اجرا و میزان درخشش شکیبا در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نه تنها با ستایش منتقدان و مخاطبان جشنواره فیلم فجر همراه بود بلکه او در اولین حضور جدی‌اش در جشنواره فجر توانست موفقیت مهمی را به کارنامه بازیگری‌اش اضافه کند و سیمرغ نقش اول مرد را کسب کند.

شکیبا این روزها با سری سوم «لیسانسه‌ها» در تلویزیون حضور دارد و بخش مهمی از لحظات کمدی به دوش اوست، سریالی که یکی از دست آوردهای مهم آن، کشف این بازیگر با استعداد بوده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو