داود گنجه‌ای: استمرار معافیت مالیاتی به بخش فرهنگ مناطق کمک می‌کند

146

1398/9/13

11:54


عضو هیئت امنای انجمن موسیقی ایران می‌گوید این روزها با موسیقیدان‌هایی روبرو هستیم که بعد از یک عمر درس خواندن آموزشگاه موسیقی تأسیس کرده‌اند، اما حتی نمی‌توانند اجاره آن آموزشگاه را پرداخت کنند. به همین دلیل خیلی بی‌رحمانه است که از چنین اشخاصی مالیات دریافت شود.

داود گنجه‌ای: استمرار معافیت مالیاتی به بخش فرهنگ مناطق کمک می‌کند

سرویس موسیقی هنرآنلاین: داود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ویولن و عضو هیئت امنای انجمن موسیقی ایران درباره معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر که این روزها بحث‌های زیادی در مورد آن مطرح است، به هنرآنلاین گفت: برای این که یک مملکت حرکت پویا داشته باشد، باید درباره هنر و هنرمند آن مملکت نظر دیگری داشت و خیلی منصفانه و خوب برخورد کرد. الان بحث مهم ما مالیات است. همه می‌دانیم مالیات را کسی می‌دهد که درآمد داشته باشد، در حالی که این روزها با موسیقیدان‌هایی روبرو هستیم که بعد از یک عمر درس خواندن آموزشگاه موسیقی تأسیس کرده‌اند، اما حتی نمی‌توانند اجاره آن آموزشگاه را پرداخت کنند. به همین دلیل خیلی بی‌رحمانه است که از چنین اشخاصی مالیات دریافت شود.

وی افزود: ما از طریق خانه موسیقی و انجمن موسیقی مطالب نظر خود را درباره این موضوع بیان کردیم و از وزیر محترم ارشاد و معاونت هنری نیز ممنونیم که مسئله استمرار داشتن معافیت مالیاتی هنرمندان را پیگیری کردند. هنرمندان هم به هر جهت خوشحال می‌شوند که مسئله ادامه‌دار باشد و مانند موضوع گران شدن قیمت بنزین نشود که قبلش با کسی صحبتی نشود.

گنجه‌ای ادامه داد: در حال حاضر یکی از شاخصه‌های هنری کشور هنرمندانی مانند من پیرمرد هستند که سال‌ها در این مملکت زحمت کشیده‌‌اند و هدفشان پیشبرد و ارتقاء هنر است. با استمرار معافیت مالیاتی هم هنرمندان خوشحال می‌شوند و هم به بخش فرهنگ مناطق، کمک شایانی خواهد شد.

او در پایان گفت: هنرمندان اغتشاشگر نیستند و با ساز دلشان از این که اتفاقی غیر از معافیت مالیاتی بیفتد، ناراضی می‌شوند و این خیلی بد است که کسانی که قلبشان پاک است و خداوند کاری کرده است هنرمند شوند، ناراضی باشند. هنرمندان در جامعه کاری می‌کنند که لطافت برقرار شود و خصومت‌ها از این برود و این موضوعی است که باید مسئولان را قلقلک بدهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو