سلول‌های عصبی مصنوعی آلزایمر را درمان می‌کنند

منبع: برترین ها

127

1398/9/13

13:41


محققان سلول‌های الکترونیکی روی تراشه ساخته اند که می‌توانند فعالیت اعصاب را تقلید و در نتیجه خسارت‌های ناشی از بیماری‌هایی مانند آلزایمر را ترمیم کنند.

خبرگزاری مهر: به نقل از تلگراف، اعصاب مصنوعی ساخته شده که می توان آنها را در مغز ایمپلنت کرد تا خسارت های ناشی از آلزایمر یا بیماری های عصبی دیگر را ترمیم کرد.

سلول‌های عصبی مصنوعی آلزایمر را درمان می‌کنند

گروهی از محققان دانشگاه بث با همکاری محققان بین المللی سلول های الکترونیکی ساخته اند که روی یک تراشه سیلیکونی قرار دارند. هنگامیکه سیسم عصبی تحریک می شود، این سلول های الکترونیکی واکنش های اعصاب واقعی را تقلید می کنند.

اعصاب در حقیقت سلول های مخصوصی هستند که پالس های عصبی را انتقال می دهند و به این ترتیب بخش هایی از بدن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها اجزای اصلی مغز، نخاع و سیستم عصبی هستند. سلول های عصبی دور قلب نیز وجود دارند.

دانشمندان مدتها است که سعی دارند سلول های مصنوعی مغز را بسازند اما با چالش روبرو بودند زیرا واکنش اعصاب به سیگنال بیشتر اوقات پیچیده و غیرقابل پیش بینی است.

اما اکنون دانشمندان با استفاده از مدل سازی رایانشی توانسته اند معادلاتی را انجام دهند که چگونگی واکنش سلول ها هنگام دریافت سیگنال از اعصاب خاصی را توضیح می دهد . همچنین آنها تراشه های سیلیکونی ابداع کرده اند که این واکنش را تکرار می کند.

آلن نوگارت استاد فیزیک دانشگاه بث و محقق ارشد این پژوهش می گوید: تاکنون اعصاب شبیه جعبه سیاه بوده اند اما ما توانسته ایم این جعبه سیاه را باز و داخل آن را بررسی کنیم.

محققان معتقدند این کشف به تولید نسل جدیدی از ایمپلنت ها منجر می شود که بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، آلزایمر و همچنین بیماری های تخریب اعصاب را درمان می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو