خواص اعجاب انگیز پوست سیب زمینی

خواص اعجاب انگیز پوست سیب زمینی


منبع: زیبامون

336

1398/9/13

14:32


پوست سیب زمینی با وجود ظاهر نچندان دل چسبش کلی توانایی های بی نظیر و منحصر به فرد داره که بسیار برای پوست و مو و سلامتی شما مفید است. در ادامه می خواهیم شما را از این خواص مطلع سازیم.

خواص اعجاب انگیز پوست سیب زمینی

 

حتما تا حالا نمیدونستید اما دور انداختن پوست سیب زمینی اصلا کار درستی نیست. احتمالا شما از خاصیت‌های بی‌نظیر سیب زمینی باخبر هستید اما تا حالا فکرتون هم سمت اینکه پوستش میتونه چه معجزاتی بکنه نرفته.اگر شما هم از اون افرادی هستید که بدون لحظه ای تردید پوست سیب زمینی رو راهی سطل اشغال میکنند این مقاله حسابی قراره شوکه اتون کنه. پوست سیب زمینی با وجود ظاهر نچندان دل چسبش کلی توانایی های بی نظیر و منحصر به فرد داره. از خاصیت مبارزه با بیماری گرفته تا مفید بودن برای پوست و مو و حتی کمک چشم گیرش به کاهش وزن ادامه این مطلب را در سایت زیبامون دنبال کنید!

 

خواص پوست سیب زمینی در سلامت

مورد اول : کمک به کاهش وزن

خب حتما قبلا شنیدید و میدونید که سیب زمینی پر از نشاسته و کربوهیدارته و در واقع باعث افزایش وزن میشه. اما فراموش نکنید که ما داریم اینجا راجع به پوست سیب زمینی حرف میزنیم. پوست سیب زمینی برعکس خود سیب زمینی حاوی به مقدار خیلی کمی از چربی، کولسترول و سودیم است و استفاده ازش میتونه حسابی به کاهش وزن شما کمک کنه و هم از پرخوریتون جلوگیری بکنه.در کنار این مسئله پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیمه. پتاسیم به بدن شما برای انجام واکنش های شیمیایی وابسته به سوخت و ساز کمک میکنه و به زبون ساده سوخت و ساز بدن رو به طور چشمگیری افزایش میده. مصرف ازش باعث میشه واکنش های شیمیایی داخل بدن شما سرعت بیشتری بگیرند، بیشتر عرق کنید و در نتیجه خیلی راحت وزن کم کنید. در واقع انرژی ای که از پوست سیب زمینی میگیرید قرار نیست تو بدنتون ذخیره بشه و باعث افزایش وزنتون بشه بلکه توی چرخه سوخت و ساز بدنتون کاملا مصرف میشه و شما هم یه وعده غذایی مناسب داشتید و هم یه قدم مفید به سمت کاهش وزن برداشتید.

 

مورد دوم : بالا بردن کارایی سیستم ایمنی

پوست سیب زمینی یه منبع سرشار از ویتامین سی است و به عنوان یه انتی اوکسیدان و سم زدای قوی برای بدن عمل میکنه. از سمت دیگه هم حاوی ویتامین بی کامپلکس و کلسیمه و به سیستم ایمنی و دفاعی بدن کمک شایانی میکنه. پوست سیب زمینی به بدن شما کمک میکنه در برابر سرطان مقاوم بشه چون مقدار زیادی از مواد فیتوشیمیایی رو درون خودش جا داده که قابلیت های سم زدایی دارند. یکی دیگه از موادی که داخل پوست سیب‌زمینی هست و مانع پیشرفت سلول های سرطانی میشه کلروژنیک اسیده که قابلیت مقابله با سلول های سرطانی داره و تو این زمینه خیلی خوب عمل میکنه.

پوست سیب زمینی یکی از منبع های غنی اهن نیز هست و خب همونطور که احتمالا میدونید وظیفه اهن کمک به قوی تر شدن کارایی گلبول های قرمز خونه.یکی از وظایف گلبول های قرمز حمل و نقل اکسیژن به بدنه و هموگلوبین های داخل این سلول ها برای عملکرد بهتر به اهن نیاز دارند. مصرف پوست سیب زمینی جذب اهن بدن شما رو تا حد پنج میلی گرم افزایش میده که میزان زیادی از حدیه که برای بدن ضروریه.

 

مورد سوم : کاهش کلسترول خون و تنظیم قند خون

پوست سیب زمینی میزان زیادی از فیبر رو در کنار انتی اوکسیدان هاو پولیفنول داره و این موارد در کنار هم کمک شایانی به پایین اومدن کلسترول خون دارند. پس کسانی که از کلسترول بالا رنج میبرند هم میتونند با جای دادن پوست سیب زمینی تو بخشی از رژیم غذاییشون در حل این مشکل یه قدم مفید بردارند.

مورد دیگر اینکه اگر شما از افرادی هستید که مدام ضعف میکنند یا احساس گرسنگی مفرط دارند و قند خونشان مدام بالا و پایین میشود اضافه کردن پوست سیب زمینی به رژیم غذاییتان این مشکل را برایتان به طور کلی حل میکند و مانع غذا خوردن های بی علت و بیش از حد میشود. جدا از اینکه پوست سیب زمینی حاوی میزان زیادی از فیبر است ، شما میتوانید حد زیادی از موادی که مانع افت قند خون میشود را نیز در ان پیدا کنید. استفاده طولانی مدت و همیشگی از این ماده به شما کمک میکند که از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری کنید.

 

مورد چهارم : پایین اوردن ریسک بیماری های قلبی

همونطور که قبلا بهش اشاره کردیم پوست سیب زمینی منبع مفیدی از پتاسیمه که یه ماده معدنی به شدت ضروری برای بدن ماست. استفاده از مواد غذایی ای که پتاسیم دارند ریسک حملات قلبی و سکته رو به میزان بالایی کاهش میدهند. پتاسیم نقشی اصلی در پایین اوردن فشار خون و کمک به داشتن قلبی قوی و سالم را بازی میکند. یکی دیگر از موادی که در پوست سیب زمینی موجود است اسیدهای چرب امگا سه است که یه ماده مغذی برای داشتن قلبی سالم و بدون مشکل است.

 

خواص پوست سیب زمینی برای زیبایی

مراقبت پس از سوختگی پوست و ابرسانی به پوست

یکی از راه های اسان و خانگی مراقبت از پوست اسیب دیده و سوخته ، مخصوصا در مواردی مثل افتاب سوختگی ، استفاده از پوست سیب زمینی است. پوست سیب زمینی هم خاصیت انتی باکتریال دارد و هم اینکه به پوست اسیب دیده اب رسانی میکند و از پمادهای شیمیایی تاثیر به مراتب بهتری دارد. مقداری از پوست سیب زمینی را روی نقطه اسیب دیده قرار دهید و صبر کنید. این روش هم التهاب پوست را کم میکند و باعث خنکی ان میشود هم روند درمان پوست را سریعتر میکند.

پوست سیب زمینی مقدار زیادی از ویتامین سی را درون خود دارد که به ابرسانی به پوست های خشک شده و کم اب کمک شایانی میکند و میتوان از ان به عنوان یه مرطوب کننده طبیعی پوست یاد کرد. اگر میخواهید از پوست سیب زمینی به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید کافی است مقداری از ان را رنده کرده و با ماست مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ماسک طبیعی را میتوانید تا ده یا پونزده دقیقه روی پوست خود نگه دارید و بعد با اب بشورید.

 

روشن کردن لکه های تیره و کمک به پاکسازی پوست

پوست سیب زمینی همونطور که بالاتر به ان اشاره کردیم حاوی انتی اکسیدان و انتی باکتریال است و این موارد برای پوست به عنوان یک روشن کننده طبیعی عمل می کنند.تنها کاری که نیاز است انجام دهید مالیدن پوست سیب زمینی به لکه های روی پوست یا تیرگی زیر چشم است. این کار را طولانی مدت و منظم انجام دهید تا تغییر بی نظیر پوست خود را به چشم مشاهده کنید. یا میتوانید پوست سیب زمینی را رنده کرده و یک ماسک خانگی بی دردسر درست کنید. پوست سیب زمینی رنده شده را روی پوست خود پخش کنید و دراز بکشید و بین ده تا پونزده دقیقه ان را روی پوست خود نگه دارید و سپس با ولرم صورتتان را بشورید. استفاده مداوم از این ماسک پوست شما را درخشان، روشن و لطیف میکند و از انجایی که پوست سیب زمینی حاوی انتی باکتریال نیز هست میتواند روش مناسبی برای پیشگیری از اکنه و جوش های پوستی باشد.

 

مراقبت از مو و رنگ موی طبیعی

افراد زیادی از خاصیت شگفت انگیز پوست سیب زمینی برای مو اگاه نیستند. یکی از بی نظیر ترین خواص این ماده قابلیت رنگ بخشیدن و جلوگیری از سفید شدن موهاست. برای استفاده از این روش شما باید مراحل زیر را طی کنید.

 

طرز تهیه ماسک و ماده شست شوی مو از پوست سیب زمینی

 

  • تقریبا پنج عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و پوست ها را در ظرفی جداگانه قرار دهید.

 

  • یک ماهیتابه بردارید و دو لیوان اب سرد را جوش بیاورید و پوست سیب زمینی ها را در ان بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید و بگذارید برای پنج دقیقه در همان حالت بمانند.

 

  • ماهیتابه را بردارید و بگذارید سرد شود.

 

  • مایع درون ماهیتابه را پس از اینکه سرد شد در یک ظرف دربسته قرار دهید و هربار پس از شستن موها یک بار هم موهایتان را با ان شستشو دهید. این امر به کم شدن موهای سفید و رنگ گرفتن موها و قوی شدن ریشه انها کمک میکند.

یکی دیگر از ماسک های ساده ای که با پوست سیب زمینی میتوانید برای موهای خود اماده کنید تا به قوی شدن ریشه های انها کمک کرده باشید ماسک ساده ای است که میتوانید با رنده کردن پوست سیب زمینی و گرفتن اب ان به دست بیاورید.اب گرفته شده از این مخلوط را به سر خود بمالید و موهایتان را تا چند دقیقه با ان ماساژ دهید و بعد بشورید.

در پایان مواردی نیز هست که هنگام استفاده از پوست سیب زمینی باید به انها توجه کنید. مثل هر ماده غذایی دیگر استفاده بی رویه از این ماده میتواند بیشتر از سودمند بودن به شما ضرر برساند پس در مصرف ان برنامه غذایی منظم و مفیدی را دنبال کنید و زیاده روی کنید. همچنین هنگام استفاده از پوست سیب زمینی مراقب لکه های روی ان که نشان از خراب بودن ان قسمت دارد و البته جوانه های ان باشید. جوانه های سیب زمینی و ریشه های ان که از روی پوست شروع میشوند و تا داخل گیاه ادامه دارند معمولا سمی و پر از ضرر میباشند و باید هنگام استفاده از خود سیب زمینی و پوستش حتما انها را جدا کنید و دور بریزید. قبل از استفاده از پوست سیب زمینی برای پوست ابتدا مطمئن شوید که حساسیت خاصی به ان ندارید، با وجود اینکه اینگونه حساسیت ها زیاد بروز نمیکند اما احتیاط همواره شرط عقل است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد با خواص پنهان شده در پوست سیب زمینی به خوبی اشنا شده باشید و از این پس از دور ریختن این ماده پرسود دست بکشید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو