بررسی گوشی لنوو z5s و آشنایی با خصوصیات مثبت و منفی این تلفن همراه

بررسی گوشی لنوو z5s و آشنایی با خصوصیات مثبت و منفی این تلفن همراه


منبع: آرگا

115

1398/9/13

17:36


شرکت لنوو که دارای برند شناخته شده ای می باشد در دسامبر ۲۰۱۸ از گوشی جذاب و زیبای z5s رونمایی کرد. لنوو در این محصول از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ با پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرنو۶۱۶ بهره برده است. این مقاله گوشی لنوو z5s را مورد بررسی قرار می دهد.

شرکت لنوو که دارای برند شناخته شده ای می باشد در دسامبر ۲۰۱۸ از گوشی جذاب و زیبای z5s رونمایی کرد. این اسمارتفون میان رده بوده و از صفحه نمایشی ۶.۳ اینچی با ناچ قطره ای بهره می برد. کارشناسان این گوشی را نسخه ارتقا یافته z5 و مدل مقرون به صرفهz5 پرو می دانند. برای آشنایی بیشتر با این اسمارتفون با بررسی گوشی لنوو z5s همراه ماباشید.

شناخت و بررسی گوشی لنوو z5s

z5s اولین گوشی هوشمند شرکت لنوو است که از طراحی ناچ قطره ای و دوربین سه گانه در پنل پشتی بهره می برد. این اسمارتفون زیبا دوسیمکارته بوده و وزنی حدود ۱۷۲ گرم دارد. صفحه نمایش آن ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ می باشد. لنوو در این محصول از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ با پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آدرنو۶۱۶ بهره برده است. این گوشی در سه مدل مجزا شامل مدلهایی با رم ۴گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴، رم ۶گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و رم ۶گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ ارائه می شود. در ادامه گوشی لنوو z5s بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

آشنایی سریع با گوشی لنوو z5s

بازبینی گوشی لنوو z5s

  • ابعاد: ۱۵۶.۷ * ۷۴.۵ *۷ میلی متر
  • وزن: ۱۷۲ گرم
  • بدنه: شیشه جلو، آلومینیومی
  • سیمکارت: دو سیم کارت هیبرید(نانو سیم و همزمان دو سیم فعال)
  • نمایشگر: ۶.۳ اینچی لمسی خازنی با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰
  • دوربین اصلی: ۱۶،۸ و ۵ مگا پیکسل
  • دوربین سلفی: ۱۶مگا پیکسل
  • چیپست: کواکام اسنپدرگون ۷۱۰
  • سیستم عامل: اندروید ۹ پای
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو ۶۱۶
  • باتری:۳۳۰۰ میلی امپر ساعت لیتیوم یونی غیرقابل تعویض

بررسی عملکرد گوشی

بررسی طراحی ظاهری گوشی لنوو z5s

این گوشی از طراحی بسیار زیبا، شیک و مدرنی بهره برده که نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع LTPS LCD با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ و نسبت تصویر ۱۹:۵:۹ در خود جای داده است. لبه های نمایشگر با طراحی بسیار ظریف این اسمارتفون را به رده گوشی های پرچمدار نزدیکتر کرده است.

اطراف گوشی z5s را قاب فلزی فرا گرفته و جنس بدنه پشتی شیشه ای است. همچنین پوششی از گوریلاپلاس با لبه های خمیده ۲.۵D وظیفه محافظت از نمایشگر را به عهده دارد. ظاهرا در ساخت این گوشی از پوششی ضدآب استفاده شده که نسبت به مواردی مانند نم باران و … مقاوم باشد. گوشی لنوو Z5s با رنگ‌های بنفش، مشکی و نارنجی به بازار عرضه می‌شود.

بررسی گوشی لنوو z5s

بررسی نمایشگر گوشی لنوو z5s

نمایشگر گوشی لنوو z5s  از نوع LTPS LCD با وضوح تصویر فول اچی دی پلاس ۶.۳ اینچی می باشد. در بالای این نمایشگر بریدگی قطره مانندی وجود دارد که دوربین سلفی مجهز به سیستم تشخیص چهره درون آن تعبیه شده است. این نمایشگر حاشیه کمی در حدود ۱۶.۵درصد از قاب رویی را به خود اختصاص داده است. به نحوی که نسبت صفحه نمایشگر نسبت به بدنه ۹۲.۶ درصد می باشد. تماشای تصاویر در این نمایشگر مطلوب بوده و رضایتمندی کاربر را به دنبال دارد.

بررسی دوربین گوشی لنوو z5s

دوربین های لنوو z5s

به نظر یکی از عوامل جذابیت و محبوبیت این گوشی دوربین های آن باشدکه در پنل پشتی آن قرار دارند. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل با لنز واید و دیچه دیافراگم f/1.8 بوده و دوربین ثانویه دارای لنز تله فوتو با حسگر ۸مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال دوبرابر است. دوربین سوم ۵مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 به عمق سنجی پرداخته و از امکاناتی شامل محو کردن پس زمینه و ثبت تصاویر پرتره برخودار است.

نسخه های گوشی لنوو z5s

از ویژگی های این دسته دوربین، قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و ضبط ویدیوی ۴k می باشد همچنین از دو فلش LED هم برای تصویربرداری بهتر  بهره می برند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه و درون ناچ قرار گرفته و دارای قابلیت بازگشایی صفحه از طریق تشخیص چهره می باشد همچنین از قابلیت های نرم افزای دیگری نیز برای ثبت تصاویر سلفی بهتر را نیز بهره می برد. با دوربین های این گوشی شما می توانید به فیلمبرداری با کیفیت بالا نیز بپردازید.

بررسی عملکرد و باتری گوشی لنوو z5s

این گوشی با چیپست اسنپدارگون ۷۱۰ که در زیر نمایشگر قرار گرفته است مجهز به پردازنده مرکزی هشت هسته ای بوده که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده است. دو هسته برای پردازش هاس نگین و شش هسته بعدی برای پردازش های سبک به کار می روند.

بازنگری ابعاد گوشی لنوو z5s

وظیفه پردازش گرافیکی در این محصول بر عهده آدرنو ۶۱۶ می باشد. این گوشی در سه ساختار حافظه ۶۴/۴، ۶۴/۶ و ۱۲۸/۶ تولید و ارائه می شد. فضای ذخیره سازی این گوشی توسط کارت میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا می یابد.

سیستم عامل به کار رفته در این اسمارتفون اندروید ۹.۰ پای بوده که بر پایه رابط کاربری ZUI 10 به فعالیت می پردازد. گوشی دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد و از طریق شارژر ۱۸ واتی و پورت USB C شارژ سریع ان صورت خواهد گرفت. از دیگر امکانات می توان به نسخه ۵.۰ بلوتوث، و وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم در پایان به مقاله ما در رابطه با بررسی گوشی لنوو z6 نیز سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو