نزدیکان فدراسیون از ترکیه به طور غیر رسمی خبر فسخ قرارداد ویلموتس را رسانه ای کرده اند درحالی که هنوز تیم مهدی تاج در این باره واکنش رسمی نداشته اند.

سایت‌هایی که این خبر را منتشر کردند، نوشته اند شیوه جدایی و نوع توافق شان مشخص نیست .

اما مهدی تاج و وکلایش برای دور جدید مذاکرات برای فسخ با ویلموتس به نامه ای از او استناد کرده اند که پیشتر تکذیبش کرده بودند. همان نامه ای که سرانجام هفته قبل امیر مهدی علوی در یک برنامه تلویزیونی تائیدش کرد.

درخواست فسخ یکطرفه مربی بلژیکی. نامه‌ای که اشاره ای به جزئیاتش نشده اما در آن نامه مربی بلژیکی به صراحت نوشته به دلیل عدم پرداخت حقوقش طبق قرارداد و بر اساس قوانین فیفا ، این قرارداد را فسخ می کند و به فیفا شکایت خواهد کرد. او در بندی از نامه نوشته اگر برای بازی با عراق هم به اردن برود ، تنها برای کمک به فوتبال ایران است.

نتایج ناکام این مربی و شرایط ایجاد شده، باعث شده تا خود فدراسیون هم از همکاری با او ناامید شود و حالا نام ویلموتس در لیست مازاد فوتبال ایران است.

حالا تاج در ترکیه به این نامه اشاره دارد و می گوید قراردادت را گرفته‌ای و حتی چند ماه هم پولت پیش پرداخت شده است. 

ویلموتس هم البته تمایلی به کار با ایران ندارد و این دو میلیون یورو که یک نماینده مجلس در تلویزیون تائیدش کرده ، رقم چشمگیری برای این ناکامی مطلق است و اگر خبر قرارداد او در بلژیک واقعی باشد، احتمالا پای برگه تسویه حساب را امضا خواهد کرد و تاج می تواند امیدوار باشد برایش پرونده ای در فیفا باز نشود.

البته سابقه نشان داده معمولا مسائل در فوتبال ایرتن، به این سادگی پیش نمی روند.