رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در پاسخ به دانشجویی که درخصوص دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر سئوال کرده بود، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ در حوادث اخیر دانشجوی بازداشتی نداشته و بر اساس پیگیری که از طریق وزارت علوم انجام شده، کل دانشجویان بازداشت شده ۳۶ نفر بوده اند که از این تعداد ۳۱ نفر آزاد شده اند و گفته شده که پنج دانشجوی باقی مانده هم تا آخر هفته آزاد خواهند شد. هاشمی درباره لزوم توجه به ورزش دانشجویی نیز تاکید کرد: اداره تربیت بدنی دانشگاه حتما شکل خواهد گرفت و همین الان بیشترین حمایت ها از این بخش انجام می شود و ورزش دانشجویان برای ما اهمیت بالایی دارد و کسب مقام های مهم ورزش دانشجویی هم موید این امر است. بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علم وفرهنگ، دکتر هاشمی در پاسخ سوال دانشجویان درخصوص محدودیت فضای دانشگاه گفت: در تلاش هستیم تا فضای مناسب تری برای دانشجویان تدارک ببینیم و این امر یکی از دغدغه های ما هم هست. در این مراسم همچنین سئوالاتی درخصوص انتخاب واحد، دروس عمومی، دغدغه های صنفی و... مطرح شد که همه پاسخ داده شد.

دکتر سعید هاشمی در این مراسم تاکید کرد: باید همه ما در دانشگاه یاد بگیریم که چگونه باهم صحبت کنیم و در شرایط آرام و با انصاف نقد کنیم و معتقدیم باید به دور از تنش ها و هیجان های رایج با هم گفت و گو کنیم و در اصل بحث مناظرات دانشجویان با این هدف پایه گذاری شده است.

وی درخصوص لزوم توجه به ایجاد تشکل های سیاسی گفت: دغدغه های سیاسی، اجتماعی دانشجویان حتما برای ما مهم است ولی این امر در گرو خواست و استقبال دانشجویان است و از آن جا که دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی است، بایستی علاوه بر ضوابط وزارت علوم، آیین نامه ها و قوانین جهاد دانشگاهی هم درنظر گرفته شود ولی این امر حتما با مشورت و خرد جمعی مسئولین و دانشجویان قابل تحقق است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ درخصوص درصد تحقق شعار دانشگاه کارآفرین گفت: بسترهای دانشگاه کار آفرین را در قالب بنیاد کسب و کار، پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و کانون کارآفرینی فراهم کرده ایم. بنیاد کسب و کار که با هدف شکل گیری هسته های دانشجویی با کمک اعضای هیات علمی و مدیران این مجموعه شکل گرفته است و پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز از دیگر بسترهای مهمی است که ایجاد شده و کانون کارآفرینی نیز توسط دانشجویان ایجاد شده ولی درصد واقعی تحقق بخشیدن و عملیاتی شدن شعار کارآفرینی قطعا به میزان استقبال و پشتکار دانشجویان وابسته است.

هاشمی درپاسخ به لزوم توجه به دغدغه های سیاسی – اجتماعی دانشجویان گفت: اگر مجموعه ای دغدغه نداشته باشد روز مرگش خواهد بود ولی باید یادمان باشد که این موارد در چارچوب قانون باشد و اگر غیر از این باشد هرج و مرج حاکم خواهد شد و سوءاستفاده کنندگان به اهداف خود می رسند.

وی در خصوص شورای صنفی دانشگاه گفت: با شورای صنفی دانشگاه موافقیم و برای آن اقدام کردیم ولی در این بحث آیین نامه وزارت علوم حرف آخر را می زند. طبق آیین نامه وزارت علوم اگر رای دهندگان به حدنصاب نرسند؛ شورای صنفی تشکیل نمی شود و این امر در انتخابات قبلی دانشگاه اتفاق افتاد بنابراین ایجاد تشکل صنفی به میزان استقبال دانشجویان از انتخابات این تشکل باز می گردد.