به گزارش رویترز، «گیتاناس نوسدا» رییس‌جمهوری لیتوانی در بیانیه ای خاطر نشان کرد: این یک دستاورد بزرگ نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل منطقه است، زیرا امنیت شهروندان ما را تضمین می کند.

پیش‌تر ترکیه اعلام کرده بود در صورتی که اعضای ناتو شبه‌ نظامیانی نظیر «ی‌پ‌گ» را به‌عنوان گروه تروریستی نشناسند، با این طرح بالکان مخالفت خواهد کرد.

اردوغان امروز چهارشنبه بعد از نشست چهارجانبه‌ای که با سران کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس درباره سوریه در لندن و در حاشیه نشست ناتو برگزار شد، نسبت به همکاری این چهار کشور درباره سوریه ابراز امیدواری کرد.

در این نشست که با حضور هیات ترک به ریاست اردوغان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد، طرفین درباره همکاری در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و موضوعاتی مانند پناهندگان، اعضای اروپایی داعش و سامانه اس-۴۰۰ روسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بعد از این نشست چهارجانبه که ۵۰ دقیقه به طول انجامید، رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چگونگی جلسه گفت: جلسه بسیار پربار و خوبی بود.

در هیات ترکیه علاوه بر اردوغان، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت و ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه حضور داشتند.