نگرانی اروپایی‌ها از آزمایش موشکی کره‌شمالی

منبع: برترین ها

166

1398/9/14

02:34


اعضای اروپایی فعلی و آتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تداوم آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

ایرنا: اعضای اروپایی فعلی و آتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تداوم آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

نمایندگان لهستان، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و استونی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر و بیانیه ای را قرائت کردند که در آن آمده بود: این آزمایش موشکی شامل آزمایش هفتم آذر امسال هم می‌شود.

در این بیانیه انجام این آزمایشات به عنوان اقدامات تحریک آمیز، محکوم و تاکید شده است: این اقدامات، ثبات و امنیت منطقه و همچنین صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می‌کند و نقض آشکار قطعنامه‌های ما در شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می شود.

نگرانی اروپایی‌ها از آزمایش موشکی کره‌شمالی

نمایندگان اروپایی شورای امنیت همچنین تهدیدهای کره شمالی نسبت به متحدان اروپایی در منطقه و فراتر از آن محکوم و تصریح شده است: ما از کره شمالی می خواهیم که در یک مذاکرات معنادار با آمریکا به خوبی حاضر شود، به این آزمایشات پایان دهد و عاری سازی هسته ای را محقق سازد.

این 6 عضو شورای امنیت تاکید کردند کره شمالی باید تمام تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک خود را به شکل تایید شدنی و برگشت ناپذیر، رها سازد.

این بیانیه اضافه می کند هیچ راهی جز این، برای دستیابی به ثبات و امنیت در شبه جزیره کره وجود ندارد. ادامه اقدامات تحریک آمیز خطر تضعیف مذاکرات را افزایش می دهد.

اروپایی‌های شورای امنیت بر اجرای قطعنامه‌های این شورا در قبال کره تاکید کردند و افزودند تحریم‌ها همچنان باقی خواهند ماند. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت این قطعنامه برای اجرای کامل این تحریم‌ها عمل کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو