تعبیر خواب سوره فتح - خواندن سوره فتح در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

184

1398/9/14

03:37


امام صادق (ع) تعبیر خواب سوره فتح را توفیق در جهان به لطف و مدد حق تعالی می‌دانند. همچنین از نظر محمد بن سیرین این خواب دلالت بر یاری خداوند و گشوده شدن درب خیرات بر بیننده دارد.

تعبیر خواب سوره فتح

 

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره فتح چهل و هشتمین سوره از قرآن است و ۲۹ آیه دارد. اين سوره در مدينه نازل شده است. سوره فتح در ترتیب مصحف، چهل و هشتمین سوره و در ترتیب نزول، صد و دوازدهمین سوره قرآن کریم محسوب می‌شود که پیش از آن سوره صف و پس از آن سوره مائده نازل شده است. در این مطلب با تعبیر خواب سوره فتح همراه ما باشید.


برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
    ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره فتح

  • محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره فتح می‌خواند، دلیل است حق تعالی او را نصرت دهد و در خیرات وی گشاده شود.
  • کرمانی گوید: ایزد تعالی گناه او را عفو نماید.
  • حضرت صادق (ع) فرماید: حق تعالی او را در جهان توفیق دهد.

 

هدف از نزول سوره فتح

انطباق مضامين آيات اين سوره با فصول مختلفى كه دارد، بر قصه صلح حديبيه كه در سال ششم از هجرت اتفاق افتاد روشن است. همچنين ساير وقايعى كه پيرامون اين قصه اتفاق افتاد، مانند داستان تخلف اعراب از شركت در اين جنگ، جلوگيرى مشركين از ورود مسلمانان به مكه و نيز بيعتى كه بعضى از مسلمانان در زير درختى انجام دادند را نیز دربرمی‌گیر.

پس غرض سوره بيان لطف و مرحمتی است كه خداى تعالى به رسول خدا و مومنین همراه ایشان داشته و در اين سفر فتحى آشكار نصيبشان فرموده است. همچنین در این سوره، مدح شایانی از آنان شده و به مومنینی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، وعده جمیلی داده شده است.

 

بیشتر بخوانید: سوره فتح (شان نزول، خواص و تفسیر)

 

آیات ابتدایی سوره فتح

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا﴿١﴾

به راستی ما برای تو پیروزی آشکاری فراهم آوردیم. (۱)

لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَيَهْدِيَكَ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا ﴿٢﴾

تا خدا [با این پیروزی آشکار] آنچه را [به وسیله دشمنان از توطئه ها و موانع و مشکلات در راه پیشرفت دعوتت به اسلام] در گذشته پیش آمده و آینده پیش خواهد آمد از میان بردارد و نعمتش را بر تو کامل کند و به راهی راست راهنمایی ات نماید. (۲)

وَيَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا ﴿٣﴾

و خدا تو را به نصرتی توانمندانه و شکست ناپذیر یاری دهد. (۳)

هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ ۗ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿٤﴾

اوست که آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد، تا ایمانی بر ایمانشان بیفزاید و سپاهیان آسمان و زمین فقط در سیطره مالکیّت و فرمانروایی خداست و خدا همواره دانا و حکیم است. (۴)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو