غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امشب همراه با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، سردار عباس زاده فرمانده نیروی انتظامی استان و حجت الاسلام امام امام جمعه شهرستان شوش با حضور در منزل شهید رضا صیادی در شهرستان شوش از شهدای امنیت ضمن دیدار و گفت‌وگو با خانواده این شهید والامقام به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

استاندار خوزستان در این دیدار با تسلیت به خانواده شهید صیادی، اظهار کرد: دشمنان و استکبار به دنبال فشار و تحمیل منافع و خواسته های خود و ممانعت از پیشرفت و توسعه کشور است و خدا می‌فرماید که ما را مورد امتحان قرار می‌دهد و به صابران بشارت می‌دهد.

شریعتی افزود: باید در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و در برابر ظلم کوتاه نیاییم که تا امروز خوشبختانه به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم این امر انجام شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بعضاً ممکن است مردم نسبت به برخی سیاست ها و تصمیمات نقد و اعتراض داشته باشند که حق آنهاست و ما موظف به شنیدن اعتراض و در صورت لزوم و کار کارشناسی پذیرنده نظرات مخالف خود هستیم؛ اما ایجاد اغتشاش و ناامنی بحث دیگری است.

وی در خصوص ناامنی‌های رخ داده در ماهشهر توضیح داد: در مقطع اعتراضات در طول سه چهار روز در ماهشهر عده‌ای به صورت سازمان یافته مسیرهای ارتباطی این شهر با اهواز، امیدیه، رامشیر، بندرامام و چند مسیر ارتباطی دیگر ماهشهر را مسدود کرده بودند و با توسل به اسلحه و آتش زدن لاستیک از تردد مردم ممانعت می‌کردند.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: این افراد حتی امکان تردد پرسنل پتروشیمی را نیز سلب کرده بودند و راه ارتباطی بندر امام که قطب غله‌ای و بندری کشور است را نیز بسته بودند و کامیون‌های باری امکان فعالیت نداشتند بنحوی که پیش از این جریانات تردد روزانه کامیون‌ها ۳ هزار وسیله بود که این رقم را به سیصد کامیون در روز رسانده بودند.

وی اضافه کرد: صنعت پتروشیمی هم به دلیل بروز این شرایط ناامن در معرض بروز مشکل و اختلال قرار گرفته بود و تداوم این شرایط کل استان و کشور را در معرض آسیب و مشکل قرار می‌داد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه ماهشهر با این پتانسیل اقتصادی و تجاری در چنین شرایطی قرار گرفته بود نشانده این است که این اقدامات سازمان‌دهی شده و برنامه ریزی شده و هدفمند بود و میخواستند اقتصاد کشور را مختل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سه چهار روز این شرایط تدوام داشت و افرادی که در این ناامنی نقش داشتند حتی به کارخانه آرد ماهشهر و مرکز عملیات برق حمله کردند و ما در طول این چند روز بنا را بر صبر و مدارا گذاشته بودیم.

شریعتی افزود: پس از اینکه شرایط رو به وخیم‌تر سدن رفت ناچار به انجام وظیفه و تأمین امنیت بودیم و اینجا بود که نیروهای عزیز و فداکار در تامین امنیت جانفشانی به خرج دادند و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: هیچ کس از نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی پیشقدم در ایجاد درگیری نبود و ما به دنبال صبر و مدارا و حداقل درگیری بودیم.

رئیس شورای تامین استان بیان داشت: تأمین امنیت از حقوق اساسی همه مردم است و جان همه ما که در مسؤولیت قرار گرفتیم فدای تامین امنیت مردم.

شریعتی با قدردانی از فداکاری های شهید صیادی گفت: این شهید والامقام در ایام اربعین نیز همه تلاش خود را برای تأمین امنیت و آسایش زائران به خرج داد و در این غائله ماهشهر نیز جان خود را در طبق اخلاص قرار داد.

استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: شهدای گرانقدر و خانواده معظم آنها به فرموده امام خمینی(ره) چشم و چراغ ملت هستند و امیدواریم همه ما در مسیر آرمان های شهدای عزیز قرار داشته باشیم.