دیدنی های زنجان و نقاط گردشگری طبیعی و تاریخی آن

دیدنی های زنجان و نقاط گردشگری طبیعی و تاریخی آن


منبع: آرگا

157

1398/9/14

12:02


زنجان، شهری مملو از جاذبه های توریستی است که هر یک ارزش و جایگاه خاث خود را دارند دیدنی های زنجان شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی است که می توانید در این شهر از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. بناهای تاریخی این شهر بسیار مشهور و شناخته شده است که در ادامه به آن ها آشنا می شوید.

از هشهرهای شگفت انگیزی که در شمال غربی ایران واقع شده است می توان به شهر پر جاذبه زنجان اشاره کرد دیدنی های بکری که در این شهر وجود دارد برای هر گرشگری دارای جذابیت است. شهر زنجان در یک محدوده کوهستانی واقع شده است و در فصل تابستان دارای آب و هوای مطبوع و معتدلی است زمستان های این شهر نیز بسیار سخت و سرد است اما با این وجود برای گردشگران بسیار دیدنی است به همین منظور در این مقاله با دیدنی های زنجان بیشتر آشنا خواهیم شد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب خواهد کرد. به طور کلی این شهر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد است ارزش و اهمیت این شهر به دلیل فعالیت های صنعتی متعددی است که صورت می گیرد از سوی دیگر بناهای تاریخی نیز بر اهمیت ان افزوده است و آن را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است.

 دیدنی های زنجان را بشناسید:

گنبدهای آجری و غارهای تاریخی که در این شهر وجود دارند یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در ایران است غار کلته خور که غاری شناخته شده در این شهر سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. علاقه مندان در ادامه می توانند با جاذبه های دیدنی متنوعی از این شهر آشنا شوید که پیشنهاد می شود در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

قلعه بهستان:

این قلعه دارای ارتفاع زیادی است و یکی از جاذبه های عجیب این شهر است روستای اطراف این قلعه نیز دارای چشم اندازهای دیدنی دیگری است این قلعه در ۱۴ کیلومتری از بهستان و شهرستان ماه نشان واقع شده است از دیگر جاذبه هایی که در اطراف این قلعه می توان مشاهده کرد رودخانه قزل اوزن اشاره کرد این قلعه متعلق به دوران ساسانیان است و در دل کوه هایی سوراخ واقع شده است که می توانید از نزدیک این قلعه را ببینید که به عنوان یکی از دیدنی های زنجان شناخته می شود. معرفی مکان های دیدنی زنجان برای گردشگران در این مقاله موجب آشنایی بیشتر با این دیدنی ها می شود.

جاذبه قدیمی زنجان

مسجد جامع زنجان:

حوزه علمیه زنجان که در این مسجد واقع شده است در حال حاضر مشغول به کار است درب ورودی این مسجد رو به روی بازار واقع شده است ارزش این مسجد به دلیل قدمت و معماری دیدنی آن است. در معماری این بنا از کاشی کاری و آجر کاری استفاده شده است حوضی که در وسط حیاط مسجد قرار دارد در برخی از روزها پر آب است و در حیاط مسجد محلی برای برپایی نماز است این مسجد یکی از نقاط دیدنی زنجان است.

دیدنی تاریخی زنجان

پل تاریخی میربهاءالدین زنجان:

این پل در دوران قاجار شناخته شده است و دارای عرض زیادی است با وارد شدن به جادبه بیجار در سمت راست خود می توانید نمایی از این پل را مشاهده کنید محوطه سبز با وجود آلاچیق ها جذابیت زیادی برای گردشگران این پل دارد. باغ های شخصی که در اطراف این پل وجود دارند محلی برای بازدید گردشگران است و زیبایی خاصی را به آن بخشیده دیدنی های زنجان است.

جاذبه های زنجان

مسجد حسینیه اعظم زنجان:

این مسجد بزرگ در ایام مختلف عزاداری مراسم متعددی را برگزار می کند گنبد طلایی ساخته شده در این مسجد نمایی زیبا به آن بخشیده است این حسینیه در خیابان فردوسی واقع شده است.

مسجد زنجان

موزه باستان شناسی زنجان:

این موزه از آثار تاریخی و قدیمی و از جمله مکان های گردشگری زنجان است که در این شهر واقع شده است در این موزه می توانید آثار باستانی از مردان نمکی را مشاهده کنید مردان نمکی یک اثر جالب از انسان های سالمی است که پیش از تاریخ بوده اند به همین دلیل دیدن آن ها بسیار جلب توجه می کند.

مکان های دیدنی زنجان

معبد کاش داسن:

این معبد که با عنوان معبد اژدها شناخته می شود و متعلق به دوران ایلخانی است معماری شگفت انگیزی که در این معبد وجود دارد بسیار جذب کننده است عناصری از این معماری ها که در این بنا دیده می شود ساخته مغولان است و تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد که مغولان از معماری ایرانی استقبال زیادی داشته اند.

مکان های تاریخی زنجان

مجموعه تفریحی ائل داغی:

این مجموعه تفریحی به عنوان یکی از جاذبه های زنجان و بام شهر شناخته می شود و در منطقه ای شمالی از زنجان واقع شده است امکانات رفاهی و گردشگری که در این مجموعه تفریحی برای علاقه مندان و گردشگران ارائه می شود بسیار جذابی و دیدنی هستند که می توانید از آن دیدن کنید. همچنین در این مجموعه آلاچیق، قایق سواری، آبشار مصنوعی، کافی شاپ، رستوران و آسیاب از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

دیدنی های زنجان

گنبد سلطانیه:

این گنبد آجری با روکش های فیروزه ای رنگ یکی از بناهای تاریخی مهمی است که در زنجان می توانید از آن دیدن کنید این گنبد در دوران ایلخانیان ساخته شده است و یک آرامگاه است که به عنوان یکی از آثار ملی در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. یکی دیگر از دیدنی های زنجان غار کتله خور است که دارای زیبایی های زیادی است و می تواند توجه خیلی از علاقه مندان را به خود جلب کند.

از دیگر جاذبه های دیدنی و متنوعی که می توان در این شهر تاریخی به آن اشاره کرد می توان به جاذبه های تاریخی آن اشاره کرد که به برخی از این جاذبه ها در بالا اشاره شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو