تظاهرکنندگان فاصله دو کیلومتری از خیابان فلسطین تا میدان تحریر را با حمل پلاکاردهایی در محکومیت سیاست های آمریکا و رژیم سعودی در تحریف تظاهرات مسالمت آمیز عراق طی کردند.

بر روی بعضی از پلاکاردها نوشته شده بود که تظاهرکنندگان «جوکر» را لگد کوب خواهند کرد و هرگز به آمریکا، رژیم آل سعود و اسراییل اجازه نمی دهند تظاهرات مسالمت آمیز را از مسیرش منحرف کنند.

جوکر یک شخصیت های سینمایی و مجلات تصویری آمریکایی است که به انجام جرم و جنایت بی هدف، شهرت دارد.

این شخصیت موهوم به عنوان یکی از نمادهای تخریب و آتش سوزی در عراق در جریان تظاهرات این کشور مشهور شده و کسانی که مرتکب این تخریب و ویرانی می شوند به «باندهای جوکر» معروف هستند که عموما متهم اند که توسط سازمان های امنیتی آمریکایی، اسراییلی، سعودی و اماراتی مدیریت می شوند.

مرجعیت عالی دینی عراق در خطبه جمعه گذشته در بیانیه اش، به صراحت از تظاهرکنندگان خواست که تخریب کنندگان و عناصر نفوذی که مرتکب جرم و جنایت و تخریب می شوند را از صفوف خود دور کنند.

متعاقب این خواسته مرجعیت، تظاهرات ها و فعالیت های اجتماعی مختلفی در استان های جنوب و مرکز عراق علیه باندهای تخریب و آتش سوزی ایجاد شد که باعث شده است عموم این استان ها در هفته جاری شاهد آرامش نسبی باشند.

تظاهرات مردمی امروز نیز در حمایت از بیانات مرجعیت عالی دینی عراق بر ضد عناصر تخریب و  ویرانی برگزار شده است.

تظاهرکنندگان به صورت گسترده ای وارد میدان تحریر شدند و در حمایت از بیانات مرجعیت عالی دینی و حفاظت از تظاهرات مسالمت آمیز عراق، اقدام به ایجاد خیمه های تحصن کردند.

تظاهرکنندگان همچنان با اعلام حمایت از بیانات مرجعیت عالی دینی، خواستار تسریع پارلمان در تصویب قانون انتخابات و قانون کمیسیون عالی مستقل انتخابات و برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور شدند.

در طول دو ماه گذشته بغداد شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از بیانات مرجعیت عالی دینی و مخالفت با سیاست های آمریکا و همپیمانانش در عراق بوده اما تظاهرات امروز یکی از بزرگترین این تظاهرات ها تاکنون به شمار می رود.