تعبیر خواب سوره حجرات - خواندن سوره حجرات در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

113

1398/9/15

03:36


تعبیر خواب سوره حجرات از نظر محمد بن سیرین درستی و غیبت نکردن بیننده خواب است. امام صادق (ع) نیز خواندن این سوره را در خواب، پیوند و دوستی جستن بیننده خواب تعبیر کرده‌اند.

تعبیر خواب سوره حجرات

 

ستاره | سرویس سرگرمی - سور ه حجرات چهل و نهمین سوره از قرآن است. این سوره ۱۸ آیه دارد و جزو سوره‌های مدنی است. از حسن و قتاده و عكرمه و ابن عباس نقل شده كه اين سوره تماماً مدنى است جز آيه «يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‌».(آیه ۱۳) این سوره در ترتیب مصحف، چهل و نهمین سوره و در ترتیب نزول، صد و هفتمین سوره قرآن کریم محسوب می‌شود که پیش از آن سوره مجادله و پس از آن سوره تحریم نازل شده است. در این مطلب با تعبیر خواب سوره حجرات با ما همراه باشید.


برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
    ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره حجرات

  • محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره حجرات می‌خواند، دلیل است مردمان را به القاب بخواند و غیبت ننماید.
  • کرمانی گوید: آزار کسی نجوید و دل همه کس نگاه دارد.
  • حضرت صادق (ع) گوید: با مردمان پیوند و دوستی جوید.

 

هدف از نزول سوره حجرات

اين سوره مشتمل بر مسائلى از احكام دين است، احكامى كه با آن سعادت زندگى فردى انسان تكميل مى‌شود و نظام صالح و طيب در مجتمع او مستقر مى‌گردد. بعضى از آن مسائل ادب جميلى است كه بايد بين بنده و خداى سبحان رعايت شود و پاره‌اى از آن كه در پنج آيه اول سوره آمده شامل آدابى است كه بندگان خدا بايد در مورد رسول خدا (ص) رعايت كنند.

بعضى ديگر از آیات این سوره، احكام مربوط به مسائلى است كه مردم در برخورد با يكديگر در مجتمع زندگى خود بايد آن را رعايت كنند. قسمتى ديگر مربوط به برتری‌هايى است كه بعضى افراد بر بعضی ديگر دارند و تفاضل و برترى افراد از اهم امورى است كه جامعه مدنى انسان با آن منتظم می‌شود و انسان را به سوى زندگى توأم با سعادت و عيش پاک و گوارا هدايت می‌كند. برتری‌هایی که بين دين حق و باطل فرق می‌گذارد و مشخص می‌کند كدام دين حق و كدام از سنن اجتماعى قومى است. در آخر سوره با اشاره به حقيقت ايمان و اسلام ختم می‌شود، بر بشريت منت می‌گذارد كه نور ايمان را به او افاضه فرموده است.

 

آیات ابتدایی سوره حجرات

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿١﴾

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

ای اهل ایمان! بر خدا و پیامبرش [در هیچ امری از امور دین و دنیا و آخرت] پیشی مگیرید و از خدا پروا کنید که خدا شنوا و داناست. (۱)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿٢﴾

ای مؤمنان! صدایتان را بلندتر از صدای پیامبر نکنید، و آن گونه که با یکدیگر بلند سخن می گویید با او بلند سخن نگویید، مبادا آنکه اعمالتان تباه و بی اثر شود و شما تباهی آن را درک نکنید. (۲)

إِنَّ الَّذِينَ يَغُضُّونَ أَصْوَاتَهُمْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ لِلتَّقْوَىٰ ۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿٣﴾

بی تردید کسانی که صدایشان را نزد رسول خدا پایین می آورند، همانان هستند که خدا دل هایشان را برای پرهیزکاری امتحان کرده، آنان را آمرزش و پاداشی بزرگ است. (۳)

إِنَّ الَّذِينَ يُنَادُونَكَ مِنْ وَرَاءِ الْحُجُرَاتِ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ ﴿٤﴾

یقیناً کسانی که تو را از پشت اطاق ها صدا می کنند، بیشترشان معرفت و آگاهی [به حرمت و عظمت تو] ندارند. (۴)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو