نجات مادر باردار از محاصره‌ی برف

منبع: برترین ها

78

1398/9/15

11:31


مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران گفت: مادر باردار اهل یکی از روستاهای این شهرستان که در برف گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافت.

خبرگزاری ایرنا: مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران گفت: مادر باردار اهل یکی از روستاهای این شهرستان که در برف گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافت.

مجتبی علیزاده افزود: با دریافت تماس تلفنی از طریق بهورز خانه بهداشت روستای «قره‌جوران» چالدران مبنی بر وضع نامناسب مادری باردار در این روستا، تیم‌های امدادی برای کمک به این مادر دست به کار شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زمان زایمان مادر باردار در این روستا فرا رسیده است ولی به دلیل بارش برف و سختی راه، امکان انتقال این فرد به بیمارستان وجود ندارد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به این مادر باردار، اکیپ راهداری به برف‌روبی و بازگشایی راه روستا اقدام کرد و تیم سلامت مادران باردار و نوزدان شبکه بهداشت‌ودرمان چالدران در روستا حضور یافتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: با انجام اقدامات اولیه جهت انجام زایمان، مادر باردار به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال داده شد تا اقدامات لازم برای زایمان این مادر انجام شود.

چالدران از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی و از مناطق سردسیر استان است که بارش برف پیش از دیگر نقاط استان در آن آغاز شده‌است؛ صدها مادر باردار ساکن در مناطق سخت‌گذر استان در سایه تلاش دست‌اندرکاران طی فصل برف و سرما از خطر مرگ رهایی می‌یابند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو