"ایرلندی" بهترین فیلم سال به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد

103

1398/9/15

14:20


تازه‌ترین ساخته مارتین اسکورسیزی جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را نیز برای جو پشی به همراه داشت.

"ایرلندی" بهترین فیلم سال به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد

سرویس سینمایی هنرآنلاین: حلقه منتقدان فیلم نیویورک (NYFCC) چهارشنبه‌شب بهترین‌های دنیای سینما در سال 2019 به انتخاب اعضای خود را معرفی کرد.

درام جنایی "ایرلندی" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از سوی اعضای این گروه بهترین فیلم سال شناخته شد. این فیلم در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل (جو پشی) نیز جایزه گرفت.

"ایرلندی" ماجرای زندگی فرانک "ایرلندی" شیران (با بازی رابرت دنیرو) را پی می‌گیرد؛ یک راننده کامیون که آدمکش حرفه‌ای شد و با خانواده تبهکار بوفالینو به رهبری راسل بوفالینو (پشی) در ارتباط بود و به‌عنوان عضو ارشد اتحادیه کارگری تیمسترز با جیمی هافا (با بازی آل پاچینو) رهبر تیمسترز همکاری می‌کرد.

به گزارش ورایتی، از سوی دیگر، جاش و بنی سفدی برای "جواهرات تراش‌نخورده" با بازی آدام سندلر جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کردند.

آنتونیو باندراس بازیگر اسپانیایی برای ایفای نقش یک کارگردان سالخورده سینما در فیلم شبه‌زندگی‌نامه‌ای "رنج و افتخار" به کارگردانی پدرو آلمودوار جایزه بهترین بازیگر مرد را برد.

لوپیتا نیونگو برای فیلم ترسناک "ما" بهترین بازیگر زن سال معرفی شد. او در تازه‌ترین ساخته جردن پیل نقش مادر خانواده‌ای را بازی می‌کند که برای تعطیلات به یک منطقه ساحلی آرام می‌روند، اما همزاد آن‌ها ظاهر می‌شوند و برای خانواده ایجاد وحشت می‌کنند.

لورا درن برای "داستان ازدواج" و "زنان کوچک" جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلمنامه به کوئنتین تارانتینو برای "روزی روزگاری در هالیوود" رسید.

"بدنم را از دست دادم" به کارگردانی ژرمی کلاپن برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن شد. این فیلم امسال در جشنواره کن جایزه بزرگ نسپرسو بخش جنبی هفته منتقدان کن را برد.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک همچنین فیلم تحسین‌شده "انگل" به کارگردانی بونگ جون هو را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان معرفی کرد. این فیلم امسال در جشنواره کن برنده جایزه نخل طلایی شد و به نمایندگی از کره جنوبی در بخش اسکار فیلم بلند بین‌المللی رقابت می‌کند.

"سرزمین عسل" به کارگردانی تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف نیز بهترین فیلم غیرداستانی را دریافت کرد. این فیلم که به نمایندگی از مقدونیه شمالی در جوایز اسکار 2020 رقابت می‌کند، سال گذشته در جشنواره فیلم ساندنس در بخش مسابقه فیلم‌های مستند سینمای جهان نمایش داده شد و جایزه بزرگ داوران این بخش را دریافت کرد.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک در 1935 تشکیل شد. این گروه شامل منتقدان فیلم فعال در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و رسانه‌های آنلاین در نیویورک شامل مجله نیویورک، نیویورکر، ویلیج وویس، ایندی‌وایر و ورایتی است.

برگزیدگان هشتاد و پنجمین دوره جوایز NYFCC هفتم ژانویه 2020 در مراسمی در نیویورک جوایز خود را دریافت می‌کنند.

از برندگان بهترین فیلم به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سال‌های اخیر می‌توان به "رُما"، "لیدی برد"، "لا لا لند"، "کارول"، "بچگی"، "حقه‌بازی آمریکایی"، "30 دقیقه بامداد"، "شبکه اجتماعی"، "میلک" و "یونایتد 93" و فیلم‌های برنده اسکار بهترین فیلم شامل "هنرمند"، "قفسه درد" و "پیرمردها کشوری ندارند" اشاره کرد.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک به شرح زیر است:

بهترین فیلم: "ایرلندی" (The Irishman)

بهترین کارگردان: جاش و بنی سفدی برای "جواهرات تراش‌نخورده" (Uncut Gems)

بهترین بازیگر مرد: آنتونیو باندراس برای "رنج و افتخار" (Pain and Glory)

بهترین بازیگر زن: لوپیتا نیونگو برای "ما" (Us)

بهترین بازیگر مرد مکمل: جو پشی برای "ایرلندی"

بهترین بازیگر زن مکمل: لورا درن برای "داستان ازدواج" و "زنان کوچک"

بهترین فیلمنامه: کوئنتین تارانتینو برای "روزی روزگاری در هالیوود" (Once Upon a Time in Hollywood)

بهترین فیلمبرداری: "پرتره یک بانو در آتش" (Portrait of a Lady on Fire)

بهترین فیلم اول: "آتلانتیک" (Atlantics) به کارگردانی ماتی دیوپ

بهترین فیلم انیمیشن: "بدنم را از دست دادم" (I Lost My Body) به کارگردانی ژرمی کلاپن

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "انگل" (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو (کره جنوبی)

بهترین فیلم غیرداستانی: "سرزمین عسل" (Honeyland) به کارگردانی تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانوف

جایزه ویژه: ایندی کالت و رندی نیومن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو