امیدواریِ میشل عون به تشکیل دولت جدید لبنان

منبع: برترین ها

48

1398/9/15

15:03


رئیس جمهوری لبنان نسبت به تشکیل دولت جدید این کشور در آینده نزدیک به منظور انجام اصلاحات ضروری در لبنان که از بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ داخلی این کشور رنج می‌برد ابراز امیدواری کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری لبنان نسبت به تشکیل دولت جدید این کشور در آینده نزدیک به منظور انجام اصلاحات ضروری در لبنان که از بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ داخلی این کشور رنج می‌برد ابراز امیدواری کرد.

 به نقل از روسیا الیوم، با گذشت بیش از یک ماه از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان از این سمت که در نتیجه اعتراضات مردم این کشور صورت گرفت روز دوشنبه و در جریان رایزنی میان نمایندگان پارلمان اسم سمیر الخطیب تاجر لبنانی اهل سنت به عنوان محتمل ترین نامزد سمت نخست وزیری لبنان مطرح شد.

طبق قانون لبنان نخست وزیر جدید که باید حتما اهل سنت باشد (براساس سهمیه بندی های صورت گرفته) پس از تایید و مکلف شدن مذاکرات را برای تشکیل دولت آغاز می‌کند؛ دولتی که پیش بینی می شود متشکل از شخصیت های سیاسی و تکنوکرات باشد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان پنجشنبه در جریان دیدارش با سندیکاهای مشاغل آزاد این کشور گفت الویت دولت جدید باید تحقق اصلاحات ضروری و مبارزه با فساد و رفع خلل در عملکرد ادارات و موسسات دولتی باشد.
همزمان یک منبع سیاسی اعلام کرد احزاب بزرگ سیاسی لبنان بر سر معرفی الخطیب برای نامزدی سمت نخست وزیری توافق کرده‌اند و احتمالا به محض معرفی وی دولت جدید تشکیل می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو