ظهر امروز محمود صادقی از اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم و از نمایندگان مردم تهران با حضور در وزارت کشور، در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

سید فرید موسوی دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم بود که امروز در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. 

گزینه اصلاح‌طلبان برای شهر قم انصراف داد

محمدرضا فرجی دانا وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری که از چند ماه پیش زمزمه کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم مطرح شده و قرار بود در صورت کاندیداتوری یکی از اعضای لیست سه نفره اصلاح‌طلبان قم باشد شب گذشته و در حاشیه مجلس ختم مادرش در مسجد ارگ قم گفت: کاندیدای نمایندگی مجلس نمی‌شوم.

فرجی دانا اضافه کرد: مدتی است از کارهای سیاسی فاصله گرفته‌ام و برنامه‌ای برای ثبت نام در انتخابات ندارم.

عضو سابق شورای شهر تهران، کاندیدای مجلس شد

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران حاضر شد. 

او پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران هدف خود از ثبت نام را رسیدن به دموکراسی و آزادی از طریق صندوق رای بیان کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: بنده با تجربه ۴۰ ساله فکر می‌کنم پرشور شدن انتخابات یک اصل است و همه باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند ما راهی جز صندوق رای نداریم. اگر یک مجلس در رأس امور شکل بگیرد، می‌توان انتظار یک دولت پاسخگو و مردم همیشه در صحنه را داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود مشکلات اقتصادی و درگیری‌های اخیر آیا ممکن است مردم با صندوق رای قهر کنند، گفت: ما چاره‌ای جز رای دادن نداریم تنها راه رسیدن به حقوق حقه خودمان این است که آن را از صندوق رای مطالبه کنیم. مجلس کاملا ظرفیت اصلاح امور را دارد. اگر یک مجلس توانمند، شجاع و پاکدست شکل بگیرد دولت منبعث از چنین مجلسی یک دولت کارآمد خواهد بود.

انصاری با اشاره به عملکرد مجلس دهم گفت: بنده عملکرد این مجلس را قبول ندارم و معتقد هستم که ضعیف ظاهر شد و نتوانست در رأس امور قرار بگیرد ما برای رسیدن به آزادی نیاز به نهادهای واسط داریم مانند احزاب و آزادی مطبوعات که رکن چهارم دموکراسی هستند مجلس دهم نتوانست هیچ کدام از آنها را فعال کند. یکی دیگر از ضعف‌های این مجلس مساله بنزین بود اگر نمایندگان به جای پرداختن به مسائل منطقه‌ای خود به مسائل عمیق و اصلی کشور توجه می‌کردند، قطعا زمان گرفتن چنین تصمیمی از نمایندگان نظرخواهی می‌شد.

وی در خصوص چگونگی کاندیدا شدن خود گفت: من از تهران کاندیدا خواهم شد اما هنوز جلسه‌ای برای بستن لیست اصلاح‌طلبان تشکیل نشده است من در انتخابات قبل به نفع لیست اصلاح طلبان کنار رفتم و این دور نیز اگر لازم باشد این کار را خواهم کرد زیرا معتقد به کار جمعی و تشکیلاتی هستم.

انصاری در خصوص شفافیت رای و مالی نمایندگان گفت: این یکی از اصول اساسی دموکراسی است و بنده به طور قطع طرفدار این موضوع هستم.