به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، شرکت نفت عربستان سعودی، آرامکو قیمت سهام خود برای عرضه اولیه را در بالاترین سطح محدوده تعیین شده قبلی، یعنی ۳۲ ریال (۸.۵۳ دلار) به ازای هر سهم قرار داد که این ارزش کل فروش سهام این شرکت در عرضه اولیه آن را به رکورد تاریخی ۲۵.۶ میلیارد دلار می‌رساند. 

با این قیمت‌گذاری حالا ارزش کل سهام ارائه شده در عرضه اولیه (آی‌پی‌او) آرامکو از رکورد  ۲۵ میلیارد دلاری عرضه اولیه سهام شرکت علی‌بابا در سپتامبر ۲۰۱۴ هم فراتر خواهد رفت.

با این که قیمت اعلام شده سهام برای عرضه اولیه آرامکو در بالاترین سطح محدوده ۳۰ تا ۳۲ ریالی توافق شده قبلی اعلام شده است، اما ارزش کل شرکت که حالا ۱.۷ تریلیون دلار اعلام شده است، از آن‌چه عربستان قبلا در نظر داشت بسیار پایین‌تر است. در حالی که قبلا قرار بود ارزش اولیه آرامکو ۲ تریلیون دلار اعلام شود، کاهش علاقه بین‌المللی به این عرضه اولیه باعث شد که عربستان مجبور به لغو برنامه بازاریابی خود در نیویورک و لندن شود. 

الن والد نویسنده کتاب «شرکت سعودی» و رییس شرکت مشاور ترنسورال می‌گوید: تقاضای محلی از سوی سرمایه‌گذاران خرد آن‌قدر که سعودی‌ها امیدوار بودند بالا نیست و سرمایه‌گذاران کاملا محلی هستند و هیچ پولی از خارج از این منطقه جذب نشده است. بنابراین رکوردزنی در عرضه اولیه و بالاتر رفتن تقاضا از میزان تعیین شده قبلی سهام، چیز مهمی نیست.