علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره فروش صندلی اتوبوس شرکت واحد اظهارداشت:  با افزایش نرخ بنزین فشار روی حمل نقل عمومی یعنی اتوبوس و مترو زیاد شده است و انتظار این است در این شرایط، به دنبال توسعه ناوگان اتوبوسرانی و مترو باشیم. 

وی افزود: مناسب بود بخشی از میزان درآمد حاصل از افزایش بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کرد؛ چرا که حمل و نقل عمومی مقوله ای است که متعلق به عموم مردم است و طبقه و دسته نمی شناسد و اگر هم بحث طبقه بندی اجتماعی در کار باشد، اتفاقا بیشتر اقشار کم درآمد هستند که منتفع خواهند شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار می رود شهرداری با پیگیری مصوبه شورای اقتصاد پیگیر افزایش ناوگان باشد؛ چرا که در ۶ سال گذشته اتوبوس به تهران تزریق نشده است و اکنون دوای درد حمل و نقل تهران، فروشی کردن صندلی های اتوبوس نیست، بلکه توسعه ناوگان است.

وی بیان داشت: در شرایطی که جامعه از افزایش قیمت بنزین و تبعات آن ملتهب است، مسوولین شهری نباید طرح ها و ایده هایی مطرح کنند که فضای تبعیض و نابرابری را در ذهن متبادر می کند.

در بحث فروش یا رزرو صندلی های اتوبوس با قیمت بالاتر، شورای شهر تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل از چنین تصمیمی مطلع نیست و مجوزی برای فروش یا رزرو صندلی های اتوبوس با قیمت بالاتر به شهرداری نداده است.

اعطا خاطر نشان کرد: به عنوان سخنگوی شورا و به نمایندگی از همکارانم، از شهردار محترم سوال می کنم منشاء این ایده چه بوده است؟