راهنمای کار در قطر و آنچه باید درباره شرایط دریافت ویزا و درآمدتان بدانید

راهنمای کار در قطر و آنچه باید درباره شرایط دریافت ویزا و درآمدتان بدانید


منبع: آرگا

66

1398/9/15

22:38


فرصت های شغلی که با کار در قطر نصیب افراد می شود بسیار مناسب هستند زیرا کار در این کشور با درآمدهای بالایی همراه است همچنین افراد متخصص می توانند در زمنیه های نفت و گاز فعالیت داشته باشند در بیشتر موارد نیز با ارائه خدمات توریستی می توان اشتغال زایی کرد.

همانطور که می دانید کشور قطر محل بسیاری از سرمایه گذاری های مهم است این منطقه در زمینه های گردشگری دارای اهمیت بالایی است و از این رو در این بخش اشتغال زایی گسترده ای صورت گرفته است. از سوی دیگر اهمیت این منطقه به دلیل وجود نفت و گاز دو چندان می شود و سالانه مهندسان و متخصصان زیادی در این زمینه های می توانند مشغول به کار شوند. بسیاری از سرمایه گذاری های مهمی که در این منطقه صورت می گیرد دارای ارزش چند صد میلیاردی هستند که بیشتر این سرمایه گذاری ها نیز در بخش های ساخت و ساز می باشد از این رو سایت های کاریابی زیادی فعال هستند که به افراد واجد شرایط کمک می کنند تا با دریافت ویزای قطر بتوانند موقعیت خود را ارتقا دهند هر چند که کار در قطر همواره دشواری ها و پشتکار خود را می طلبد اما به دلیل پیشرفت های زیادی که در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و … در این کشور ایجاد شده است افراد زیادی هستند که متقاضی کار در این کشور با موقعیت های شغلی متعدد هستند.

شرایط کار در قطر:

همانطور که بیان شد سایت های کاریابی متعددی که برای جذب نیروهای کاری در کشور قطر فعالیت دارند این سایت ها موقعیت های شغلی مناسب را برای افراد احراز می کنند و با پذیرفتن نیروهای کارآزموده تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی قطر داشته اند. با وجود بالا رفتن نرخ ارز و دلار این روزها اقامت در این کشور کمی دشوار شده است زیرا هزینه های امرار معاش در این کشور بسیار بالا است از سوی دیگر با یافتن موقعیت شغلی مناسب و کار در قطر می توان درآمد خوبی را کسب کرد با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۲ جام جهانی در این کشور برگزار می شود می توان پیش بینی کرد که آمار توریست ها در این کشور رو به افزایش است و در نتیجه اشتغال زایی بیشتر خواهد شد زیرا در بخش های مختلف زیر ساحت گردشگری، خدماتی، تفریحی، ارتباطات، حمل و نقل و اطلاعات فعالیت های گسترده ای صورت خواهد گرفت.

مدارک لازم کار در کشور قطر

حوزه های شغلی برای کار در قطر که افراد در این کشور می توانند وارد آن ها شوند شامل حوزه پزشکی، دانشگاهی، مهندسی، صنعت، هتلداری، سرآشپز، پذیرش رستوران و هتل، مدیر پروژه و … است که هر یک به نو خود سهم مهمی در اشتغال زایی این کشور ایفا می کنند.

چرا باید در قطر کار کرد؟

کار در قطر موقعیت های مناسبی را برای پیشرفت در اختیار شما قرار می دهد و افرادی که در حوزه ای دارای تخصص هستند می تواند به راحتی ویزای این کشور را دریافت کنند اگر قصد دارید به این کشور مهارجت کنید می توانید از طریق اپلای اقدام کنید و تا سال ۲۰۲۲ با وجود جام جهانی پیشرفت های زیادی نصیب شما خواهد دش. این کشور که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است بهتر است بدانید سرمایه گذاری های کلان در بخش های ساخت و ساز بین المللی، ساخت و سازهای نفتی، گازی، پتروشیمی، پروژه های صنعتی مهم، جشنواره های توریستی و … فضای مناسبی را برای پیشرفت در اختیار افراد خود قرار داده است.

شرایط کار در قطر

فرایند مهاجرت کاری به قطر:

برای کار در قطر باید ۱ تا ۲ ماه صبر داشته باشید زیرا پروسه دریافت ویزا  در این کشور با این منظور به طول می انجامد افرادی که ابتدا اجازه کار در قطر را دارند می توانند به راحتی کارهای اقامت خود را انجام دهند. برای دریافت ویزای این کشور نیز باید از ویزای بیزنس استفاده کنید که بعد از ورود به قطر دارای ۱ ماه اعتبار باشد و دارای تمدید ۳ ماهه در نهایت می توانید بعد از گذشت چند ماه ویزای بلند مدت خود را دریافت کنید. شرایط کار در این کشور همانند ایران است افراد شاغل از شنبه تا پنج شنبه روز کاری خواهند و در روزهای جمعه نیز تعطیل هستند در ماه مبارک رمضان نیز این کشور از قوانین کاری سختی برخوردار می باشد. در طول هفته ۴۰ – ۴۸ ساعت کاری وجود داد و نسبت به سایر کشورهای همسایه خود از حقوق و مزایای مناسب برخوردار است. به طور کلی شغل های مورد نیاز برای کار در قطر شامل مشاغل زیر هستند:

کار در کشور تجاری قطر

  • سرآشپزی در رستوران های فرنگی و ایرانی
  • مدیر هتل
  • کمک سرآشپز
  • مسئول پذیرش رستوران
  • متخصصین فعال در بانکداری
  • تبلیغات کردن و مشاور اطلاع رسانی
  • میزبانی در رستوران ها
  • انجام مشاوره در زمینه های خرید و فروش مسکن و مستغلات
  • فعالیت در رسته فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • حسابداری تخصص و عمومی
  • مدیریت پروژه های ساختمانی
  • مشاوره صنعتی، خدماتی و گردشگری
  • مهندسی عمران، برق، گاز، نفت، پتروشیمی، صنایع
  • مدیریت زنجیره تامین
  • تدریس زبان خارجه با مدرک
  • فعالیت در رشته های پزشکی
  • متخصصین بهداشت

موقعیت کاری در قطر

برای یافتن کار در قطر می توانید از سایت های کاریابی که در این زمینه ها فعالیت دارند استفاده کنید افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که ادارات کاریابی می توانند کمک بهتری به آن ها کنند. به طور کلی یافتن کار در این کشور نیازمند تخصص و مهارت است همچنین افرادی که دارای سرمایه کافی هستند می توانند به راحتی در این کشورها بیزنس های پر سود و درآمد راه اندازی کنند. افرادی که متقاضی هستند می توانند با مراجعه به سفارت این کشور در تهران اطلاعات مهم و شرایط لازم برای انجام این کار را کسب کنند. همچنین باید توجه داشته باشید که هیچ یک از دانشگاه های قطر دانش آموختگان در رشته های پزشکی، علوم انسانی و مهندسی را مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران قرار نمی دهند.

بیشتر کارآفرینان ایرانی که در قطر کار می کنند بیشتر در زمینه های صنعت، بازرگانی، کشاورزی و معدن فعالیت می کنند که وزارت تعاون صلاحیت پذیرش این نیروهای مجرب را مشخص خواهد کرد. همانطور که بیان شد یکی از مزیت های مهم کار در قطر بالا بودن میزان درآمدها است به همین دلیل افراد زیادی هستند که متقاضی کار در این کشور هستند همچنین در این کشور می توان از امکانات رفاهی مدرن زندگی بهره مند بود. از دیگر مزایای زندگی در کشور قطر می توان به کم بودن جمعیت، کم بودن مالیات، درآمد بالا، زندگی متفاوت و دیگر موارد اشاره کرد که بی شک برای داشتن یک زندگی مرفه مورد نیاز است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو