شاید تصورش برایتان سخت باشد، اما چهره های مشهور زیادی هستند که با مشکل لکنت زبان درگیر بوده اند.

لکنت زبان یک مشکل عصبی است که بر اثر آن فرد معمولاً یک صدا را تکرار می کند، کش می دهد یا به کلی قادر به ادای آن نیست. در دنیا ۷۰ میلیون نفر به لکنت زبان دچار هستند.

۴ درصد افراد فقط در دوران کودکی لکنت زبان دارند. اما در یک درصد افراد، این مشکل می تواند تا پایان عمر ادامه داشته باشد. به گفته ی متخصصان، لکنت زبان به طور کامل درمان و برطرف نمی شود اما می توان آن را کنترل کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، لکنت زبان می تواند پیدا کردن کار را برای افراد سخت کند. با این حال، جالب است بدانید که بعضی بازیگرانی که دچار این مشکل بودند وقتی جلوی دوربین می رفتند و در قالب شخصیت دیگری قرار می گرفتند، روان و بدون لکنت صحبت می کردند.

در ادامه با چهره های مشهوری آشنا خواهیم شد که لکنت زبان داشته‌اند.

مریلین مونرو

مریلین مونرو

مریلین مونرو در دوران کودکی و همینطور دو سال از دوران دبیرستان خود را درگیر لکنت زبان بود. مونرو با عمل به توصیه های یک گفتار درمانگر یاد گرفته بود از پس مشکل خود برآید. مریلین به توصیه ی آن درمانگر با صدایی از ته گلو صحبت می کرد، مسأله ای که به یکی از شاخصه های بازی او تبدیل شد. در زمان فیلمبرداری آخرین فیلم او یعنی Something’s Got to Give، مونرو به دلیل اضطراب های شخصی زیادی که در آن زمان درگیر آن ها بود، دوباره به شکل قابل توجهی دچار لکنت شده بود.

الویس پرسلی

الویس پرسلی

الویس پرسلی، سلطان راک اند رول، در دورانی جوانی درگیر لکنت زبان بود. پرسلی در ادای کلماتی که با حرف W یا I شروع می شد دچار مشکل می شد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس

بروس ویلیس در دوران کودکی از لکنت زبان رنج می برد، به طوری که گفتن یک جمله ی کامل برای او ۳ دقیقه طول می کشید. ویلیس یک بار گفته بود گرچه ممکن است در مواجهه با کودکی که دچار لکنت است احساس درماندگی کنید، اما نباید فراموش کنید که درماندگی آن کودک بسیار بیشتر از شما است، پس باید صبور باشید و فقط گوش کنید و با تشویق و دلگرمی به او کمک کنید.

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن هم در دوران کودکی درگیر لکنت زبان بود. به گفته ی او هر بار که دچار لکنت می شد با هیجان زیادی تلاش می کرد بر آن غلبه کند اما موفق نمی شد، به همین دلیل دیگران از او می خواستند آرامش خود را حفظ کند و به چیزی که قصد گفتنش را دارد فکر کند. لکنت زبان کیدمن به تدریج برطرف شده بود.

ساموئل ال. جکسون

ساموئل ال. جکسون

ساموئل ال. جکسون به دلیل تمسخر شدید لکنت زبانش، نزدیک به یک سال کلمه ای صحبت نکرده بود. به گفته ی جکسون در نهایت یک ناسزا به کمک او آمده بود. او از گفتن این ناسزا به عنوان روشی برای تمرکز کردن و تخلیه ی فشار استفاده می کرد. او هنوز هم دچار لکنت زبان است.

امیلی بلانت

امیلی بلانت

امیلی بلانت دچار لکنت زبان شدید بود. این مشکل بیشتر در سال های اولیه ی دوران نوجوانی او وجود داشت و او به خاطر این مسأله از سمت همکلاسی های خود مورد تمسخر قرار می گرفت. به گفته ی بلانت، او از روش ریلکسیشن درمانی استفاده می کرد، اما یک بار یکی از معلمانش که به تبحر او در ادای لهجه ها پی برده بود، به او پیشنهاد کرد بازیگری را امتحان کند. بلانت در اولین نقش آفرینی خود توانسته بود تمامی دیالوگ هایش را روان و بدون هیچ لکنتی، با لهجه ی انگلیسی شمالی بیان کند.

اد شیرن

اد شیرن

شیرن برای کنترل لکنت زبان خود، از گفتار درمانی و هومئوپاتی استفاده می کرد، اما چیزی که در نهایت به او کمک کرد همخوانی با آهنگ های رپ امینم بود. وقتی شیرن ۹ ساله بود، پدرش برای اولین بار یک آلبوم امینم برای او خریده بود و همین آلبوم موسیقی به او کمک کرد از پس لکنت زبان خود برآید. به گقته ی شیرن، از آنجایی که رپ خوانی امینم بسیار سریع و آهنگین است، همخوانی با آن به او کمک کرد از لکنت زبان خلاص شود.