بهترین فصل سال برای بارداری و بچه دار شدن

منبع: نمناک

146

1398/9/16

10:46


بهترین فصل بچه دار شدن موضوعی است که از زمان قدیم مورد توجه مردم بوده است و امروزه دانشمندان نیز در خصوص این مورد تحقیقاتی را نیز انجام داده اند.

بهترین فصل برای تولد نوزاد و بچه دار شدن

شاید این موضوع ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که واقعا بهترین زمان برای بچه دار شدن چه موقع می باشد ؟ گاهی اوقات می شنوید که بچه ها در فصل های خاصی سالم تر هستند و بهتر است که در آن زمان به دنیا بیایند و اکنون دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این موضوع حقیقت دارد و علت آن هم برای آنان مشخص است. البته که مطالعات بسیار گسترده ای روی این موضوع انجام شده است که شواهد زیادی را برای اثبات این حرف نشان می دهد.

فصل زمستان برای بچه دار شدن مناسب نیست

محققان در اوایل سال 1930 به این نتیجه رسیدند کودکانی که در فصل زمستان متولد می شوند ، وضعیت سلامتی مناسبی ندارند و معمولا تا آخر عمر خود بیشتر در معرض مشکلات جسمی هستند . ویژگی های دیگری نیز برای آن ها وجود دارد :رشد آرام تر، بیماری ذهنی و حتی مرگ زودتر .

علت آن هم دمای سرد و سخت زمستان ، آلودگی بیشتر هوا می باشد اما اخیرا نتایج دیگری به دست آمده که کمی موضوع را پیچیده تر کرده است . مادرانی که سفید پوست نیستند و از لحاظ تحصیلی در سطح پایین تری هستند ، احتمال بیشتری برای فرزندانی با مشکلات جسمی خواهند داشت. راهبرد جدیدی برای پاسخ به این سوال در بلند مدت به وجود آمده است که شروع به بررسی بچه های متولد شده بین سال های 1994 تا 2006 کرده است و این مطالعات فقط روی بچه هایی انجام شده که پدر و مادر یکسان دارند یا در واقع خواهر و برادر هستند.

متولد زمستان

آیا فصل بهار برای بچه دار شدن مناسب است ؟

مطالعات نشان می دهد که نیمه آخر ماه فروردین و نیمه اول ماه اردیبهشت اصلا برای باردار شدن مناسب نیست . کودکانی که نطفه آن ها در این ماه بسته می شوند و در نتیجه در زمستان متولد می شوند، 13 درصد احتمال بیشتری برای تولد زودرس دارند و از طرفی زود متولد شدن و وزن کافی نداشتن در ان ها باعث به وجود امدن مشکلات بسیار زیادی از جمله ضعف سیستم ایمنی ، بینایی و شنوایی ضعیف تر و مشکلات ذهنی می شود که این تفاوت در اواخر عمر آن ها خود را نشان می دهد و به همین دلیل توصیه می شود که اقدام به بارداری را به ماه خرداد موکول کنید.

همچنین اگر در فصل بهار باردار شوید با افزایش سموم و نیترات مواد غذایی و شروع بادهای موسمی در بهار ، این عوامل محیطی غده تیروئید زنان باردار را کم کار می کند و بر روی جنین تازه تشکیل شده تاثیر می گذارد بنابراین کودکان متولد بهار کم هوش تر از بچه های دیگر هستند و کندتر از آنها در مدرسه و دانشگاه پیشرفت می کنند.

چنانچه قبلا هم در نمناک گفتیم ممکن است باردار شدن در اوایل بهار به دلیل مشکلاتی که گفتیم ، مناسب نباشد اما به دنیا آمدن کودک در این فصل می تواند برای کودک فواید و معایبی داشته باشد .

متولدین بهار شاد تر هستند

بارداری در فصل بهار ، در خطر انداختن آینده شغلی و تحصیلی فرزند شما تاثیرگذار است اما به دنیا آمدن کودک تان در این فصل، سبب می شود ، کودکان در آینده زندگی شادتری داشته و احساس رفاه و شادی کنند.

متولدین بهار

ابتلا به سرطان در متولدین بهار بیشتر است

تحقیقات نشان داده احتمال ابتلا به سرطان لنف در میان متولدان بهار 25درصد بیشتر از کسانی که در زمستان به دنیا آمده اند . ابتلا به ملانوم نوعی سرطان خون کشنده در متولدان بهار و تابستان بیشتر است زیرا این کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

متولدین بهار کم تحرک و بی حوصله هستند

متولدان فصل بهار میل بیشتری به کم تحرکی دارند و اغلب از نظر دیگران تنبل شناخته می شوند. متولدین بهار کم تحرک و بی حوصله و تنبل هستند و اگر وزن آنها بالاتر از 100کیلو هم باشد سراغ ورزش کردن نمی روند.

بی اشتهایی عصبی در متولدین بهار بیشتر است

متولدین فصل بهار به جز افسردگی دچار بیماری های روانی دیگری از قبیل بی اشتهایی عصبی هم می شوند.

متولدین بهار سیستم ایمنی ضعیف تری دارند

متولدین ماه فروردین یا اردیبهشت سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به متولدین ماه های دیگر دارند و به علت سطح پایین ویتامین D بدن مادران باردار در اواخر بارداری شان مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید می شوند .

متولدین فصل بهار دیکتاتور می شوند

ماه تولد بر روی شغ آینده افراد نیز تاثیر گذار است . متولدان فروردین احتمالا به جای نابغه شدن مانند هیتلر و صدام دیکتاتور می شوند اما اردیبهشتی ها بیشتر به ورزش علاقه پیدا خواهند کرد و میانه زیادی با سیاست ندارند اما خردادی ها احتمالا ریاست شرکت ها را بر عهده می گیرند یا جوایز بزرگی مثل نوبل را دریافت خواهند کرد.

کودکان بهاری

بهترین فصل برای باردار شدن

تابستان را می توان بهترین فصل برای باردار شدن نام برد. تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است مادرانی که بین خرداد تا مرداد باردار می شوند، اضافه وزن بیشتری پیدا می کنند و فرزندانی را به دنیا می آورند که حدودا 8 گرم از نوزادان در ماه های دیگر سنگین تر می باشد.

این کودکان همچنین در طول زندگی به بیماری های کمتری مبتلا می شوند و از طرفی مادران آن ها نیز احتمال بسیار کمتری برای زایمان زود هنگام دارند.

نکته :

پزشکان در این مورد اعلام کردند که علاوه بر فصل مناسب ، مادران باید به مشکلات کاری نیز توجه کنند که هرچقدر از لحاظ شغلی آرامش بیشتری داشته باشند ، بارداری بهتر و راحت تری خواهند داشت . شاید موضوع زایمان زودرس برای بعضی ها جدی به نظر نرسد اما تفاوت در تمام مراحل زندگی کودک خودش را نشان خواهد داد که این کودکان بیش از بقیه در معرض مشکلاتی مثل تب و آنفولانزا خواهند بود و سطح ویتامین دی بدن مادر نیز برای کودکانی که متولد فصل زمستان می باشند، بسیار حائز اهمیت است .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو