رعایت ایمنی در مصرف مواد آرایشی الزامی می باشد.

منبع: بیتوته

116

1398/9/16

11:44


رعایت ایمنی در مصرف مواد آرایشی الزامی می باشد.



مواد آرایشی , مواد آرایشی و بهداشتی , ضررهای مواد آرایشی

رعایت ایمنی در مصرف مواد آرایشی

 

اغلب، پیش می آید که ما در خصوص لوازم آرایشی آن قدر که باید احتیاط نمی کنیم. و این حقیقت را نادیده می گیریم که امکان دارد بسياري از ناراحتی های پوستی و حساسیت های چشمی تحت‌تأثیر لوازم آرایشی باشند. ممکن است به این خاطر باشد که این لوازم آرایش برای ما مناسب نیستند یا از تاریخ انقضایشان گذشته است. چند راهنمايي مهم در خصوص استفاده از مواد آرایشی را میتوانید در ادامه بخوانید.

- با آنکه گاهی ممكن است محصولات آرایشی در زمان تولید و بسته‌بندي دچار الودگی شوند، یعنی از اول بصورت آلـوده به مصرف كننده برسند، ولی خـود مـصرف كننـدگان نـیز در زمینه استفاده از محصولات ایمن برای خویش مسوولیت دارند.

 

- ظرف حاوی محصول را هنگامی که استفاده نمی کنید محکم ببندید.

 

مواد آرایشی , مواد آرایشی و بهداشتی , ضررهای مواد آرایشی

ضررهای مواد آرایشی

 

- محصول را دور از نور خورشید نگه دارید تا ماده های نگهدارنده موجود در آن در اثر مواجهه با خورشید خراب نشوند.

 

- چنانچه عفونت چشمی دارید از محصولات آرایشی چشم استفاده نکنید و محصولاتی را که در زمان ابتلا به عفونت استفاده می کردید به محض پی بردن به آن دور بیاندازید.

 

- هیچوقت به محصولات آرایشی مایعات اضافه نکنید مگر در مواردی که در دستورالعمل محصول قید شده باشد.

 

- چنانچه تغيير رنگ یا ایجاد بو در محصول مشاهده نمودید آنرا دور بیاندازید. نگهدارنده های محصولات آرایشی به مرور زمان خراب میشوند و امکان دارد نتوانند با باکتری ها بجنگند.

 

- هر شخص پیش از خرید لوازم آرایش باید در مورد  آن کالا تحقیق کند. نه تنها به مارک کالا، بلکه به ترکیبات تشکیل دهنده ی آن هم دقت کنید. پیش از این که رژ لبی را به لب هایتان بمالید آنرا خوب بشناسید.

 

- بموقع لوازم آرایشتان را دور بریزید و نگذارید انباشته شوند. بسياري از مردم لوازمی را که به میزان  کافی استفاده نکرده اند برای مدتی طولانی نگه می دارند.

 

- حتماً پیش از خرید کالا تاریخ انقضای آنرا چک کنید. بیشتر مواد آرایشی خشک تا یک سال بعد از تولید قابل استفاده هستند، اکنون برای مواد آرایشی مایع کم تر است.

 

- از محصولات طبیعی، ارگانیک و بدون مواد نگه دارنده استفاده کنید. پیش از خرید کالا حتماً ترکیبات آنرا چک کنید.

 

مواد آرایشی , مواد آرایشی و بهداشتی , ضررهای مواد آرایشی

آموزش استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی

 

- از قلم موهای آرایشی با موهای طبیعی استفاده کنید، لااقل ماهی یک بار تمیزشان کنید و آنها را به دور از الودگی های باکتریایی نگه دارید.

 

- حتماً هرگونه دستورالعمل درج شده روی برچسب محصولات را به دقت بخوانید. برای این که این اطلاعات جهت جلوگیری از اسیب ارائه میشوند و برای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی بصورت ایمن اهمیت حیاتی دارند.

 

- باید توجه کنید که مدام پیش از استفاده از محصولات آرایشی- بهداشتی به خصوص مواد آرایشی چشم، دست های خویش را بشویید. این کار در کاهش انتقال عفونت ها مؤثر است.

 

- باتوجه به دمای بالای داخـل خـودرو، هیچگـاه محـصولات آرایشی بهداشتی را در اتومبیل نگذارید.

 

- در صورتی كه رنگ یا بوی هـر محـصول آرایـشی بهداشـتی شروع به تغيير كرد، آنرا دور بیندازید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو