فرمول آسان چاقی و لاغری

101

1398/9/16

12:49


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:خوردن یک میان وعده قبل از غذا باعث کاهش اشتها و دریافت کم موادغذایی می‌شود.

فرمول آسان چاقی و لاغری

به گزارش بهداشت نیوز محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی،اظهار کرد: سبزیجات موجود در سالاد بخاطر فیبر بالایی که دارد باعث سیری افراد می‌شود.

او ادامه داد:افرادی که می‌خواهند رژیم غذایی بگیرند بهتر است قبل از شروع غذای اصلی، سالاد میل کنند؛ چون این کار باعث می‌شود حجم زیادی از معده پر و فرد احساس سیری کند.

او تصریح کرد:افراد زمانی که سالاد را میل می‌کنند؛ گرسنگی شان برطرف می‌شود و هنگام شروع غذای اصلی دیگر احساس گرسنگی اولیه را ندارند. با این کار هم زودتر سیر می‌شوند و هم کالری کمتری دریافت می‌کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد:افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند از انواع سالاد کاهو، کلم و شیرازی استفاده کنند.

او بیان کرد:افراد زمانی که می‌خواهند سالادشان را تهیه کنند؛ این نکته را به یاد داشته باشند که سالادشان کم نمک و بدون سس مایونز باشد؛ برای مزه دار کردن آن میتوانند از آب لیمو، آبغوره و کمی روغن زیتون استفاده کنند.

انوشه افزود:افرادی که دچار کمبود وزن هستند و می‌خواهند وزنشان بالا برود و به اصطلاح امروزی چاق شوند می‌توانند پس از مصرف غذای اصلی خود سالادشان را میل کنند.

او توصیه کرد: افرادی که می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند به هیچ عنوان سالاد را قبل و حین غذای اصلی مصرف نکنند؛ و حتما پس از صرف غذای اصلی آن را میل کنند.


منبع: افکارنیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو