تاثیر ترکیبات میوه و سبزیجات برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ

66

1398/9/16

14:35


تاثیر ترکیبات میوه و سبزیجات برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سلامت نیوز: فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارند. دانشمندان ۲۰ سال است که می دانند که این ترکیبات می توانند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تحقیقات جدید مکانیسم هایی را نشان می دهند که از طریق آنها ترکیبات میوه و سبزی می توانند از سرطان روده بزرگ جلوگیری کنند.

اکنون، یک مطالعه جدید مکانیسم مولکولی را توصیف می کند که از طریق آن محصولی از هضم فلاونوئید می تواند رشد سلول های سرطانی را در شرایط خاص مهار کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در ابتدا، محققان در حال تحقیق بودند که چگونه آسپرین (اسید استیل سالیسیلیک) می تواند خطر سرطان روده را کاهش دهد. آنها متوجه شدند که چگونه یک مشتق اسید سالیسیلیک به نام ۲،۴،۶-تری هیدروکسی بنزوئیک اسید (۲،۴،۶-THBA) قادر به کند کردن رشد سلول های سرطانی است.

آنها تصمیم به جستجوی منابع طبیعی برای ۲،۴،۶-THBA گرفتند و دریافتند که این ترکیب حاصل هضم فلاونوئیدها است.

فلاونوئیدها هنگامی که وارد روده می شوند، تجزیه می شوند. باکتری های روده هنگام ورود به روده بزرگ، آنها را بیشتر به متابولیتها کاهش می دهند.

با مشاهده این فرایندها، دانشمندان پیشنهاد کردند که اثرات ضد سرطان فلاونوئیدها به دلیل متابولیت های آنهاست. یکی از این متابولیتها مولکول ۲،۴،۶-THBA است.

فرضیه محققان اینست که که فلاونوئیدها به دلیل عملکرد محصولات تخریب شده به جای ترکیبات والدین، باعث کاهش سرطان روده بزرگ می شوند.

در مطالعه جدید نخستین مورد در حال بررسی است که چگونه ۲،۴،۶-THBA ، به عنوان محصول فروپاشی فلاونوئید در روده ، می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ ه کمک کند.

با کمک طیف وسیعی از باکتری های روده، مرحله آخر هضم در روده بزرگ انجام می شود که پس از آن زباله های باقی مانده را به روده منتقل می کند تا در انتظار تخلیه از طریق مقعد باشد.

متابولیت فلاونوئید احتمالاً دو راه برای کمک به جلوگیری از سرطان دارد. راه اول این است که با کاهش سرعت تقسیم سلولی، ۲،۴،۶-THBA به سلولهای ایمنی فرصتی برای یافتن و از بین بردن سلولهای سرطانی می دهند.

راه دوم که ۲،۴،۶-THBA احتمالاً به جلوگیری از سرطان کمک می کند این است که با کند شدن تقسیم سلولی، زمان بیشتری را به سلول می دهد تا هرگونه آسیب به DNA خود را ترمیم کند.

آسیب به DNA به این صورت است که جهش ها به وجود می آیند و خطر خارج شدن سلولهای خارج از کنترل و شروع تومورها را افزایش می دهد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو