سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد

سفری که شما را به قلب زیبایی های ترکیه خواهد برد


منبع: همگردی

349

1398/9/16

16:05


ترکیه، کشوری پهناور است که به علت قرار گرفتن در میان راه اروپا و آسیا، در عین قدیمی بودن، مدرن به حساب می آید. شما می توانید با سفر به ترکیه، علاوه بر تفریح در گردشگاه های طبیعی، به مکان های تاریخی، موزه های بی نظیر و بازارهای مشهور سری بزنید یا در مساجد زیبایش، شکوه معماری تلفیقی را با گوشت و پوست خویش لمس کنید. ترکیه کشوری است که هرچه بیشتر در میان مناظر دیدنیش سفر کنید، شگفتی های بیشتری را نظاره گر خواهید بود و به خاطر زیبایی های بی بدیلی که در بطن خود جای داده، لقب شاخص ترین کشور در زمینه گردشگری در خاورمیانه را از آن خود کرده است. همچنین، لازم هست بدانید که ترکیه شاهد بزرگترین لحظات تاریخی جهان بوده و بقایای این اتفاقات هنوز هم در جای جایش به چشم می خورند. این سرزمین روزی منزلگاه اسکندر بزرگ، کنستانتین کبیر و امپراطوری عظیم عثمانی بوده و مردانی از بطن آن پای در تاریخ نهادند که تاثیرشان بر جهان فراموش نشدنی هست. همچنین، کشور ترکیه به دلیل همجواری با ایران، همیشه درصدر لیست سفرهای خارجی ایرانیان قرار دارد. حال، اگر راغب شده اید که در این کشور نیمه اروپایی به گشت و گذار بپردازید، با ما همراه شوید تا جذابیت های ترکیه را از دیدی نو نظاره گر باشیم. متن ما را تا پایان دنبال کنید، چون قرار است کمی هم برایتان از دو شهر محبوب گردشگران ایرانی یعنی استانبول و وان صحبت کرده و شما را با جنبه های گوناگون راهنمای سفر به استانبول و همچنین راهنمای سفر به وان آشنا گردانیم.

سفر به ترکیه

آغاز سفر به ترکیه با استانبول

هزینه های سفر به استانبول

قبل از آنکه مبهوت شگفتی های استانبول در سفر به ترکیه شوید، بهتر است فکری به حال محل اقامتتان کنید که در هر سفر مهمترین نکته به حساب می آید. اگر از قبل، درباره هزینه های سفر خود فکر کرده اید، مشکلی نخواهید داشت. اگر اهل اقامت در هتل های لوکس هستید و محل اقامت برایتان از بقیه بخش های سفر مهمتر است، هتل هایی نظیر هتل اینترکانتیننتال استانبول، هتل لارس پارک، هتل هیلتون استانبول، هتل سویسوتل استانبول، هتل فور سیزن سلطان احمد و ....با امکانات تفریحی و رفاهی و مبلغ تقریبی 100 تا 5000 لیر، پذیرای شما خواهند بود. ولی، اگر بودجه تان به هتل نمی رسد، می توانید هاستل را با هزینه کمتر برگزینید و سفری آرام را تجربه کنید. گام دوم در سفر البته بعد از مستقر شدن در مکانی مناسب، غذاست. به مانند هتل، اگر فکر هزینه ها را کرده اید و وضع مالی خوبی دارید، می توانید به رستوران های محبوب این شهر نظیر خانه استیک نصرت اتیلر، کباب خانه سلطان احمد، رستوران تورکارت و ... سری بزنید و از طعم بی نظیر غذاهای محبوبش با قیمت تقریبی 20 تا 120 لیر لذت ببرید. اگر هم به فکر جیبتان هستید، مشکلی نیست، می توانید به سراغ اغذیه فروشی های خیابانی شهر استانبول بروید که غذاها را با قیمت های کمتر از رستوران در اختیارتان قرار می دهند یا اینکه می توانید با هزینه ای ناچیز مواد غذایی خود و خانواده را تهیه کرده و خودتان دست به کار شوید. همچنین، براساس راهنمای سفر به استانبول لازم هست بدانید که این منطقه دارای یکی از مجهزترین سیستم های حمل و نقل شهری بوده و تاکسی و مترو می توانند در جابه جایی شما با هزینه ای کم یاری رسان باشند و اوقات خوشی را برایتان رقم بزنند.

هتل های استانبول

رستوران های استانبول

حمل و نقل در استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

سعی کردیم که در قالب سفر به ترکیه، سفر به استانبول را نیز برایتان بگنجانیم و در همین راستا، شما را با گام بعدی راهنمای سفر به استانبول یعنی بازدید از جاذبه های گردشگری همراه می کنیم. در شهر استانبول همه نوع جاذبه دیدنی به چشم می خورد. پس، هر فردی با هر سلیقه ای می تواند در سفر به استانبول به سراغ جاذبه گردشگری یا تفریحی مورد علاقه خود و خانواده برود و با کمترین هزینه به گشت و تفریح بپردازد. اگر از علاقمندان به تاریخ هستید و عاشق دیدن بناهای تاریخی با معماری زیبا، پیشنهاد می کنیم که در سفر به استانبول به سراغ موزه مدرن استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، برج گالاتا، میدان تقسیم، قلعه دختر، کاخ دلما باغچه، کاخ توپقاپی بروید و در تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه تاریخی غرق شوید. اگر شیفته تماشای شکوه بناهای مذهبی و مقدس هستید که داستان هایی شنیدنی در بطن خود دارند، به سراغ مسجد سلطان احمد، مسجد و موزه ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه بروید و در این بین، عکس های زیبا بیندازید یا اگر اهل نقاشی هستید، تصویری به یاد ماندنی خلق کنید که تا سال ها خاطره سفر به استانبول را برایتان زنده نگاه خواهند داشت. اگر هم صرفا به قصد لذت بردن از جاذبه های طبیعی یا تفریحی به این شهر پای گذاشته اید، پیشنهاد می کنیم پارک امیرگان کورسو استانبول، گشت و گذار در خیابان استقلال و تفریح در جزیره بیوک آدا استانبول را از دست ندهید که قطعا برایتان لذت بخش خواهند بود.

کاخ دلما باغچه

میدان تقسیم

مسجد سلیمانیه

پارک امیرگان کورسو استانبول

ادامه سفر با وان

هزینه سفر به وان

دومین شهری که بعد از استانبول پای در آن می گذاریم، وان است. وان شهری زیبا بوده که در ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد. این شهر با قدمت تاریخی خود مورد توجه افرادی است که به طبیعت و تاریخ علاقه دارند! این شهر زیبا از شمال و غرب به دریاچه وان، از شرق به کوه های مرتفع سیاه کوه و ارک و از جنوب به کوه آرتوس رسیده و مقصد سفر بسیاری از ایرانی ها به حساب می آید. وقتی به وان برسید، اول باید به فکر محل اقامت خود باشید. براساس راهنمای سفر به وان توجه داشته باشید که هتل های معروف وان نظیر هتل الیت ورلد وان، هتل گرند و هتل آوالون آلتس برای کسانی که وضع مالی خوبی دارند، با هزینه تقریبی 100 تا 300 لیر مناسب هستند. برای افرادی هم که وضع مالی مناسبی ندارند، هاستل ها را با هزینه 60 تا 100 لیر پیشنهاد می کنیم. بعد از تعیین محل اقامت، باید به فکر خورد و خوراک بود که برای کاهش هزینه سفر به وان می توانید خودتان آشپزی کنید یا اگر وضع مالی خوبی دارید، به سراغ رستوران هایی نظیر رستوران باک هله باک یوسف کوناک و رستوران خلیل ابراهیم سوفراسی بروید و با صرف هزینه ای در حدود 15 تا 50 لیر غذاهای مورد علاقه تان را نوش جان کنید. براساس راهنمای سفر به وان، لازم هست بدانید که این شهر به دلیل توریستی بودن، دارای سیستم حمل و نقل مناسبی بوده که شما را در کمترین زمان ممکن به مقصد می رساند.

هتل های وان

رستوران های وان

حمل و نقل در وان

جاذبه های گردشگری وان

وان هم درست به مانند استانبول برای هر سلیقه ای دیدنی را به نمایش می گذارد. اگر به بناهای تاریخی علاقمندید، پیشنهاد ما کلیسای آختامار، قلعه وان و مسجد حضرت عمر هست که در آن ها می توانید شکوه معماری ترک و زیبایی هایی افسانه ای را از نزدیک لمس کنید. اگر شیفته طبیعتگردی و گشت و گذار در هوای پاک وان هستید، چه جایی بهتر از دریاچه وان برای شما! این دریاچه می تواند با زیبایی های بی نظیرش به شما آرامش ببخشد و سوژه ای مناسب برای عکاسی باشد. اگر هم سفرتان خانوادگی است و کودک به همراه دارید، می توانید به دنیای هیجان انگیز پارک آبی وان وارد شوید و ساعاتی را در کنار کودکان آب بازی کرده و شاد باشید.

دریاچه وان

 پارک آبی وان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو