اشتباهات مالی در زندگی زوجهای جوان

منبع: نمناک

109

1398/9/16

16:37


اغلب زوج های جوان در اوایل زندگی خود اقدام به پول خرج کردن های بی مورد می کنند و نسبت به آینده خود بی توجه هستند، در ادامه با مهم ترین اشتباهات مالی آشنا می شوید.

رایج ترین اشتباهات مالی در زندگی زوجهای جوان

بسیاری از زوج های جوان ، در سنین جوانی به علت انرژی و روحیه جوانی نسبت به مشکلات آینده و دوران بازنشستگی بی تفاوت هستند. اینگونه افراد در آینده دچار مشکل می شوند زیرا برنامه ریزی درست برای نحوه خرج کردن پول در زمان جوانی و در زمان خردسالی کودکان را ندارند. در این بخش از نکات مفید زندگی در نمناک مهم ترین اشتباهات مالی زوج های جوان را آورده ایم که می توانید با اجتناب از این خطاها در آینده زوج موفقی شوید.

مهم ترین اشتباهات مالی در خانواده های جوان

برخی از خانواده های جوان در خصوص نحوه خرج کردن پول در سال های جوانی برنامه ریزی درستی ندارند و می پندارند همیشه جوان هستند و توانایی کسب مال را دارند از این رو در دوره های بعدی زندگی دچار مشکل می شوند.

اما در مقابل زوج های جوان دیگری نیز هستند که در ابتدای زندگی خود تصمیم می گیرند که با برنامه ریزی پول خرج کنند و رابطه ای مؤثر و با معنا با پول و ثروت برقرار کنند تا از رایج ترین اشتباهات مالی در آینده پیشگیری کنند. این زوج های موفق همواره ازخطاهای مالی و اشتباهات پدران و مادران در مدیریت پول درس می گیرند و سعی می کنند از این خطاها اجتناب کنند تا در زندگی آینده خود بحران و مشکل مالی نداشته باشند. مهمترین خطاهای برخی زوج های جوان که منجر به ایجاد بحران در آینده می شود عبارتند از :

1- پس انداز نکردن یکی از رایج ترین اشتباهات مالی

تمامی مشکلات مالی که در آینده گریبان گیر زندگی خانوادگی می شود از بی تفاوتی نسبت به اهمیت پس انداز سر چشمه می گیرد .زوج های جوان باید از همان ابتدای زندگی خود شرایط را مدیریت کنند و راه مناسبی برای پس انداز کردن بیابند . اگر خانواده پس انداز مالی داشته باشد در آینده با مشکلات مالی کمتری روبرو خواهد شد و بهتر خواهد توانست نیازهای فرزندان را برطرف کند .شما با برنامه ریزی می توانید پس انداز داشته باشید و اگر در این زمینه تخصص ندارید می توانید برای برنامه ریزی از مشاوران مالی کمک بگیرید.

اشتباهات مالی

مهم ترین اشتباهات مالی در زندگی 

2- خرید خانه ای فراتر از توانایی مالی خانواده یکی از رایج ترین اشتباهات مالی

یکی از ضروریات زندگی مشترک تهیه مسکن است که با بزرگ شدن خانواده داشتن آن بیشتر احساس می شود. تهیه مسکن مناسب دریک محیط خوب بر نحوه تربیت کودکان خانواده اثر می گذارد .

بسیاری از زوجین جوان با گرفتن وام از بانک در صدد خرید مسکن بر می آیند که در برخی از موارد وام گرفته شده مبلغ بالایی است و برگشت آن زمان طولانی و میزان بهره پرداختی بالایی را می طلبد و در آینده زوج های جوان را با مشکلاتی روبرو می کند . بنابراین باید بین هزینه های مسکن و درآمد خالص خانواده تناسب برقرار باشد و میزان هزینه ماهانه خرید خانه از 30 درصد بالاتر نرود .

زوجین جوان برای پیشگیری از بحران مالی در آینده باید مسکنی را انتخاب کنند که با در آمد آن ها تناسب داشته باشد و در خرید خانه نیازهای واقعی خود را در نظر بگیرند و نه گفته های دیگران را.

3- دست کم گرفتن هزینه های آتی فرزندان یکی از رایج ترین اشتباهات مالی

یکی دیگر از اشتباهات زوجین جوان این است که نیازهای مالی فرزندان خود را فقط متمرکز بر سال های کودکی می بینند. اما هر چه کودک بزرگ تر می شود هزینه های او نیز افزایش می یابد و وقتی به دوره نوجوانی می رسد والدین باید آن ها را در کلاس های گوناگون و مدرسه مناسب ثبت نام کنند که این مسائل خانواده را با بحران مالی روبرو می کند.

دوره های بعدی در زندگی فرزندان پس از نوجوانی مانند ورود به دانشگاه و ازدواج که با حمایت والدین انجام می شود ، بسیار هزینه بر است و اگر خانواده از همان دوران کودکی و تولد برنامه ریزی و پس اندازمنظم برای فرزند خود نداشته باشد با مشکلاتی در آینده روبرو می شود.

اشتباهات مالی

رایج ترین اشتباهات مالی 

4- بی تفاوتی به بدهی ها یکی از رایج ترین اشتباهات مالی

یکی از اشتباهات دیگر زوج های جوان بی تفاوتی به بدهی ها است . برخی از زوج های جوان به علت اینکه همواره نسبت به آینده امید دارند به بازگشت بدهی های قبلی خود بی تفاوت هستند و باعث می شوند که حجم بدهی ها افزوده شود، بازگرداندن آنها دشوارگردد. وجود بدهی های مالی موجب می شود خانواده در آینده با بحران مالی شدیدی روبرو گردد زیرا با بزرگ شدن فرزندان و بالا رفتن سن پدر و مادر، توانایی کاری و درآمدشان نیز کاهش پیدا می کند و آن ها نمی توانند بدهی هایشان را پرداخت کنند و نیازهای فرزندان خود را برآورده سازند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو