۶ تبعه سعودی در نزدیکی پایگاه دریایی ارتش آمریکا در پنساکولا بازداشت شده‌اند. بازداشت این افراد پس از آن صورت گرفته است که یک مرد مسلح سعودی که در حال آموزش دیدن در این پایگاه بوده، اقدام به تیراندازی کرده و حداقل ۳ نفر را به قتل رسانده است.

در این حادثه حداقل 11 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. این مرد مسلح سعودی در پایان توسط پلیس آمریکا کشته شده است.

بر اساس گزارش های خبری، این مرد مسلح سعودی محمد سعید الشمرانی نام داشته و در پایگاه دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدا در حال آموزش های نظامی بوده است. الشمرانی صبح جمعه در یک کلاس در این پایگاه دریایی اقدام به تیراندازی کرده است. پلیس بلافاصله در صحنه حاضر شده و فرد تیرانداز را به قتل رسانده است.

گزارش ها نشان می دهد 6 تبعه سعودی دیگر نیز مدت کوتاهی پس از این تیراندازی، در نزدیکی این پایگاه دریایی بازداشت شده‌اند. افراد بازداشت شده به بازداشتگاه منتقل و بازجویی شده‌اند.

این حادثه دو روز پس از آن اتفاق افتاده است که یک ملوان نیروی دریایی آمریکا نیز به سوی کارکنان غیرنظامی در منطقه‌ای در نزدیکی هونولولو در هاوایی تیراندازی کرده است.

بر اساس اعلام فاکس نیوز، اتباع سعودی از دهه 1970 میلادی تاکنون آموزش های نظامی را در پایگاه دریایی پنساکولا دریافت می‌کرده‌اند. با این حال بسیاری از این اتباع سعودی، وابسته به خاندان سلطنتی بوده‌اند. بسیاری از خلبان های ارتش آمریکا دهه ها نسبت به این مساله اعتراض کرده‌اند که برخی خلبان های سعودی مهارت و شایستگی کافی برای پرواز ندارند.