فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی و پروین اعتصامی راهی انگلستان شدند/ تاکید بر اشعار جهان ملک خاتون

منبع: ایران آرت

138

1398/9/16

18:01


مدیر انتشارات شمع و مه، از انتشار دو عنوان کتاب در حوزه شعر به زبان انگلیسی خبر داد

ایران آرت، افشین شحنه‌تبار،  در این باره گفت‌: گزیده اشعار مولانا و گزیده‌ای از اشعار شاعران زن معاصر ایران دو کتاب تازه ابوالقاسم فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و محقق دانشگاه مک‌‌گیل آمریکا خبر داد.

وی با اشاره به کتاب گزیده اشعار شاعران زن معاصر ایران افزود: اشعار این مجموعه به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که هم در ایران ارزش ادبی دارند و هم قابلیت ترجمه به زبان انگلیسی را دارا هستند. این دو اثر طی 10 سال پژوهش و فعالیت  این استاد دانشگاه به چاپ رسیده است.

به گزارش تسنیم، شحنه‌تبار تصریح کرد:‌ کتاب «گزیده‌ای از دیوان شمس تبریزی» برگردانی منظوم از برجسته‌ترین غزلیات مولاناست که مترجم کوشیده تا ضمن وفاداری به مضمون عارفانه و عاشقانه اشعار، ترجمه آهنگی و موزون در قالب شعر انگلیسی ارائه دهد و حتی  زیبایی‌های زبانی اشعار را نیز به انگلیسی منتقل کند، به منظور فهم بهتر نکات کلیدی و رفع ابهام برای خواننده در پایان هر غزل جان‌مایه آن به طور خلاصه به فارسی و انگلیسی آورده شده است.

وی ادامه داد:‌ کتاب "گلچینی از اشعار بزرگترین شاعران زن ایرانی" گزیده‌ای از اشعار جهان ملک خاتون، پروین اعتصامی، سیمین بهبهانی و فروغ فرخزاد است. در ترجمه این اشعار ضمن حفظ مضمون، ترجمه انگلیسی به صورت موزون و آهنگین در قالب شعر انگلیسی آورده شده است، تأکید کتاب روی اشعار جهان ملک خاتون است که با وجود اشعار زیبا و طبع لطیف  کمتر شناخته شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو