قالیبافِ پرکار؛ کنایه به روحانی، اعلام کاندیداتوری

منبع: برترین ها

57

1398/9/16

20:03


قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه انتقاد تندی را خطاب به رئیس جمهور مطرح کرده بود، در بیانیه‌ای رسما برای حضور در انتخابات مجلس اعلام کاندیداتوری کرد.

برترین‌ها: قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه انتقاد تندی را خطاب به رئیس جمهور مطرح کرده بود، در بیانیه‌ای رسما برای حضور در انتخابات مجلس اعلام کاندیداتوری کرد.

قالیباف: کلید روحانی قلابی است!

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 

* نگاه کنید به همین ماجرای بنزین. وقتی با مردم و بین مردم نیستید، ناگزیر از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنید، تصمیم غیر کارشناسی می‌گیرید. بعد هم اجرای غلط انجام می‌دهیدو تازه بعدش هم که با عواقب تصمیم غلط خودتان روبرو می‌شوید فشار می‌آورید برای مذاکره،‌ آن هم پس از خلف وعده و زیر میز زدن آنها.

* عدالت دو چهره دارد. عدالت در توزیع فقر و عدالت در توزیع فرصتها و ثروتها. قدرتهای خارجی هیچ مشکلی با توزیع فقر ندارند. اما مسیر درست عدالت‌، عدالت در توزیع فرصتها و ایجاد توانمندی در افراد است. استکبارستیزی و عدالت در گرو کار و تلاش است. به قول معروف، پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود.

* این اصل حرف ما با آقای روحانی است. این که ایشان کشور را متوقف کرده است. این همه ظرفیت و توان داخلی را رها کرده و چشم امیدش به مذاکره است. این یعنی تمنای از بیگانه، این یعنی توزیع فقر که منجر به فساد و تبعیض می‌شود. این یعنی حکومت ۴ درصدی ها بر مردم و تعطیل کردن کارخانه‌ها. این یعنی دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفارش شده‌ها و ورشکست کردن تولیدکنندگان و صادرکنندگان و بیشتر شدن واردات لوازم آرایشی و خودورهای لوکس کذایی و دلالی و قاچاق. یعنی روزانه هزار میلیارد تومانا به نقدینگی کشور اضافه کردن. یعنی از بین بردن آینده شما.

* در حقیقت مشکل امروز ما نه فقر و بی عدالتی که دولتی است که تولید فقر و بی‌عدالتی می‌کند. با فساد باید مبارزه کرد و قوه قضاییه این کار را شروع کرده است و باید با قدرت به آن ادامه بدهد ولی باید بدانیم که ریشه اصلی فساد، ضعف و ناکارآمدی در شیوه اداره کشور است که ماحصل تفکر غرب‌گراست.

* «چرا در کشور یک خزانه وجود ندارد؟ چرا اخذ برخی مجوزها در اختیار یک گروه خاص است؟ در همین جریان بنزین اگر مردم می‌دانستند که مسئولان با آنها صادق هستند مطمئن باشید که چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد. مردم در جربان قرار نگرفتند. رئیس جمهور می‌گوید من از مردم دیرتر متوجه شدم، آن هم با پوزخند. بدترین شیوه اجرا را انتخاب کردند. چند روز قبلش هم صراحتا گفتند بنزین گران نمی‌شود.

بیانیه قالیباف درباره انتخابات مجلس

محمد باقر قالیباف درباره انتخابات مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

مردم عزیز و شریف تهران

سلام

برکسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم درختی که 4سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی دهد از همین رو تلاش شد تا نهال تازه ای کاشته شود اما دولت مستقر دو قطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده های کاذب اعتماد مردم را جلب کند. متاسفم که بگویم در این مدت 2سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است.

گرانی های افسارگسیخته، افزایش چند برابری قیمت ارز ، ماجرای تاسف بار ارز 4200 تومانی، محترم نشمردن مردم و بی توجهی به شان و منزلت مردم، در این مدت 2 سال اجازه نداده است که مردم روزی را بدون نگرانی از آینده به شب برسانند. همه اینها بیش از پیش روشن می کرد که ما نیاز به یک دولت جهادی و کارآمد داریم تا چرخ اجرایی این کشور پر از منابع و ذخایر مادی و انسانی را به حرکت درآورد و امید را به مردم برگرداند.

بعنوان پیش درآمدی بر این اتفاق ما باید شاهد ایجاد مجلسی نو با حضور چهره های نو، رویکرد نو و ایده های نو باشیم لذا تلاش کردم با طرح مجلس نو فضایی را برای این مساله ایجاد کنم و به جوان ترها کمک کنم تا با ورود به مجلس ، چنین اتفاقی را رقم بزنند.

اما ماجرای افزایش قیمت بنزین درس بزرگی به ما داد و آن این بود که این درخت نه تنها بعد از 4 سال ثمر نداده است بلکه در حال آسیب زدن جدی به مردم است و این نگرانی را به جد ایجاد کرد که تا سال 1400 یعنی 1سال و نیم آینده تصمیماتی نابخردانه از جنس ماجرای افزایش قیمت بنزین، اصلا دور از ذهن نیست و اینجا بود که به این جمع بندی رسیدم که باید مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود و تمام هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد

بر این اساس تصمیم گرفتم به دور از مصلحت اندیشی های شخصی وارد عرصه انتخابات مجلس شوم با این امید که بتوانم با وارد کردن جمعی از چهره های نو، مومن و متخصص در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور به مجلس، در یک سال و نیم باقیمانده این دولت خسته را مجبور به حرکت کنیم.

از مردم عزیز ایران خصوصا تهران می خواهم با حضور آگاهانه خود به ما کمک کنند تا مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با نظارت مقتدرانه و تصویب قوانین به موقع بتواند مراقب باشد تا در این یک سال و نیم پیش رو وضعیت زندگی مردم بدتر نشود و زمینه ساز روی کارآمدن دولتی جهادی و کارآمد باشد.

والسلام

محمد باقر قالیباف

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو