۹۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شود

51

1398/9/16

20:34


۹۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها انجام می‌شود

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹۵ درصد زایمان‌ها در ایران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و پنج درصد باقیمانده نیز در روستاها توسط ماماهای دوره دیده صورت می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت،، دکتر علیرضا رئیسی در دیدار با دکتر الله بخش ملک - قائم مقام وزیر بهداشت جمهوری اسلامی پاکستان، گفت: پیش از انقلاب در ایران بیش از ۶۰ درصد زایمان‌ها در روستاها توسط افراد دوره ندیده انجام می‌شد.
وی افزود: کاهش مرگ و میر در کشور ما علاوه بر برنامه‌ها و تمهیدات بهداشتی، درمانی به دلیل توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی در ایران همچون توسعه شهری و روستایی، جاده‌های خوب، برق و آب انجام گرفت.


وی یکی دیگر از علل کاهش مرگ و میر در کشور را افزایش سواد سلامت مردم دانست و بیان داشت: هر مرگ مادر باردار در کشور رصد و پایش می‌شود و مرگ مادران در بیمارستان‌ها در دو زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد، یکی مراقبت‌های قبل از زایمان و دیگری مراقبت‌های بیمارستانی که موجب مرگ می‌شود.


معاون بهداشت وزیر بهداشت به تشکیل کمیته مرگ مادران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور پس از وقوع مرگ مادری اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در کشور ما یک مرحله قبل از این حادثه، یعنی اتفاقاتی که می‌توانسته‌اند منجر به مرگ شوند ولی نشده اند نیز مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.


رئیسی تصریح کرد: هم اکنون خدمات سلامت در سیستم سلامت کشور ما به صورت الکترونیک و فعال انجام می‌شود و بهورزان و مراقبان سلامت جمعیت خاصی تحت پوشش خود داشته و آمار مربوط به مادران باردار تحت پوشش خود را در اختیار دارند.
در این دیدار پیرامون گسترش روابط فیمابین ایران و پاکستان در حوزه بهداشت بحث و گفتگو شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو