رحیم پور ازغدی در بخشی از اظهارات خود گفت: جمعیت زیاد فرصت است. چین با همین جمعیت زیاد که در جهان رتبه اول است، به اقتصاد رتبه یک جهان رسیده است. هند هم جمعیت زیادی دارد ولی در آنجا تحدید شده‌است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما چند سال پیش جوان ترین کشور جهان بودیم و الان رشد جمعیتی منفی داریم. تا چند سال دیگر شاهد جمعیت پیر خواهیم بود. غربی ها می دانند که اگر جمعیت پیر داشته باشیم، دیگر نمی توانیم تحرک داشته و عامل تاثیر گذار بر کشورهای غرب آسیا باشیم.

وی گفت: من مدتی پیش در شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد تشکیل خانه گفتگوی آزاد را دادم که اگر هر کسی نقد یا سوالی نسبت به حکومت دارد، در قالب تریبون آزاد مطرح کنید. این حق شرعی و قانونی مردم است. باید شرایط فراهم شود تا مردم حرف خود را بزنند. ما یک دهه قبل در شورا آن را تصویب کردیم ولی هنوز شکل نگرفته است. اگر چنین چیزی تشکیل شود، دیگر مسائلی چون آشوب‌های اخیر را شاهد نخواهیم بود.

ازغدی اظهار داشت: بنده فقط از یک جا حقوق میگیرم که حدود پنج و خورده ای می شود. همین الان هم برای ازدواج دخترم از دو جا وام می گیرم که بتوانم خرج عروسی و جهیزیه را بدهم. البته بنده نگفتم که مستضعف هستم، بنده ضد مستکبر هستم. پدر بنده قبل از انقلاب سه خودرو داشت ولی تمامی دارایی خود را برای انقلاب خرج کرد.

گفتنی است مدتی پیش در برخی محافل فرهنگی، از قراردادهای رحیم پورازغدی با برخی دستگاهها برای انجام پروژه های متعدد سخن به میان آمده بود.