با مسواک زدن قلب خود را سالم نگه دارید

134

1398/9/17

02:03


تحقیقات جدید نشان می دهند که مسواک زدن دندانها سه یا چند بار در روز، خطر لرزش دهلیزی و نارسایی قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با مسواک زدن قلب خود را سالم نگه دارید

باکتری های موجود در دهان ممکن است کلید بسیاری از جنبه های سلامتی باشد.

محققان سرنخهای جالب توجهی در مورد خطر سرطان لوزالمعده و مری در باکتریهای دهان پیدا کرده اند و برخی از تحقیقات، بهداشت ضعیف دهان و دندان را با مشکلات تنفسی مرتبط کرده است.

  به گزارش بهداشت نیوز به نقل از شفقنا، شواهد در حال تقویت همچنین تقویت ارتباط بین سلامت دهان و دندان و سلامت قلب و عروق است.

به عنوان مثال، برخی مطالعات باکتریهای دهانی را در لخته های خون افرادی که تحت درمان اضطراری سکته مغزی قرار گرفته اند، پیدا کرده اند و متخصصان بیماری شدید لثه را با خطر قابل توجهی بالاتر از فشار خون بالا ارتباط داده اند.

در مقابل، از بین بردن باکتریهای دهانی که به حفظ میکروبیوم دهان سالم و متعادل کمک می کند، می تواند باعث اختلال در فشار خون شود و همچنین منجر به فشار خون در افراد شود.

بنابراین به نظر می رسد حفظ سلامت دهان و دندان برای سلامت قلب و عروق مهم است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مسواک زدن منظم ممکن است نارسایی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی (A-fib)- نوعی آریتمی – را حفظ کند.

بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند باکتری زودگذر و التهاب سیستمیک را ایجاد کند، واسطه ای برای فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی باشد.

فیبریلاسیون دهلیزی بیماری است که حداقل ۲.۷ میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند. در افراد مبتلا به این بیماری ، قلب نمی تواند به طور مؤثر خون را به قسمت دیگر بدن برساند زیرا به طور منظم ضرب نمی شود.

قلب همچنین در افرادی که نارسایی قلبی دارند، خون را آنطور که باید پمپ نمی کند. این ناکارآمدی منجر به خستگی و بعضاً ایجاد مشکل در تنفس می شود، زیرا اکسیژن کافی به سایر اندامهای بدن نمی رسد.

مسواک زدن خطر نارسایی قلبی را ۱۲٪ کاهش می دهد.

مسواک زدن دندانها سه بار یا بیشتر در روز با ۱۰٪ کاهش احتمال ابتلا به A-fib و ۱۲٪ کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است.

مراقبت های بهداشتی بهبود یافته با کاهش خطر لرزش دهلیزی و نارسایی قلبی همراه است. بهداشت سالم دهان با مسواک زدن مکرر و تمیز کردن دندان های حرفه ای ممکن است خطر ابتلا به لرزش دهلیزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو