جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته


منبع: نیک شو

800

1398/9/17

02:36


جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

اگر هفت روز است که از رابطه جنسی تان گذشته و اسپرم در داخل واژن تخلیه شده ، باید نگران بارداری باشید ، روش هایی هستند که به صورت اورژانسی از بارداری جلوگیری می کنند اما باید ظرف مدت چند روز بعد از رابطه جنسی آن ها را مصرف کنید و یک هفته کمی دیر است. یادتان باشد، پیشگیری از بارداری اورژانس به طور قابل توجهی احتمال بارداری را كاهش می دهد. اگر نزدیکی جنسی داشته اید و فکر می کنید ممکن است باردار شده باشید، برای جلوگیری از بارداری قرص اورژانس مصرف کنید. مطالعات بالینی نشان می دهد که قرص لونژیل برای 5 روز پس از نزدیکی محافظت نشده مؤثر است و قرصهای پروژستین تا 4 روز بعد از نزدیکی عمل می کنند. اگر نزدیک به تخمک گذاری هستید، اگر 5 روز منتظر بمانید، قرص اورژانسی قادر به جلوگیری از حاملگی نیست.

 

بنابراین، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که EC را بلافاصله مصرف کنید. قرص های اورژانسی برای اثر بخشی بهتر و موثرتر باید در اسرع وقت و نهایت 24 تا 48 ساعت بعد مصرف شود. مصرف دیرتر شانس بارداری را افزایش خواهد دارد. هیچ قرص اورژانسی وجود ندارد که از بارداری بعد از یک هفته جلوگیری کند.

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

درباره قرص ضدبارداری

قرص های ضد بارداری مانند قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی تهیه و به بازار ارائه شده اند که اگر طی مدت زمان ۷۲ ساعت پس از مقاربت مصرف شوند از حامله شدن فرد جلوگیری میکنند، نام این قرص ها “صبح روز بعد” است، که استفاده از این قرص ها یکی از روش های اورژانسی جلوگیری بشمار می آید. قرص های ذکر شده مقادیر فراوانی هورمون دارند که همین موضوع موجب پیشگیری از بارداری ناخواسته خانم ها پس از مقاربت خواهد شد، البته ناگفته نماند که اگر در ۲۴ ساعت اول مصرف شوند تاثیر چند برابری خواهند داشت.

 

قرص اچ دی از دیگر روش های اورژانسی جلوگیری از حاملگی

اگر قرص های ذکر شده در بخش قبل در دسترس تان نبود میتوانید از قرص های اچ دی استفاده کنید. نحوه مصرف اینطور است که پس از مقاربت ۲ قرص همزمان میل کنید و ۱۲ ساعت بعد هم دو قرص دیگر. چهار قرص اچ دی باید طی ۷۲ ساعت پس از نزدیکی خورده شوند تا تاثیرشان را مشاهده کنید. اول اینکه سعی کنید قرص ها را در وعده های غذایی و همراه با معده پر میل کنید، و اگر استفراغ کردید باید مجددا دو قرص دیگر بخورید و مراحل را از ابتدا پیش بروید.

 

قرص ال دی و جلوگیری از حاملگی

اگر قرص اچ دی در دسترس تان نبود از قرص ال دی استفاده کنید اما باید تعداد قرص ها را دو برابر کنید و مجموعه ۸ قرص را طی ۷۲ ساعت مصرف کنید.

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

طریقه عملکرد قرص ضد بارداری

در این بخش به بررسی عملکرد روش های فوری جلوگیری میپردازیم. با مصرف این قرص ها پس از مقاربت روند جایگزینی تخمک لقاح یافته مختل می گردد و یا از تخمک گذاری جلوگیری می شود، همانطور که مطلع هستید تخمک لقاح یافته طی مدتی کوتاه در جای خود قرار می گیرد بنابراین زمان مصرف قرص های ضد بارداری در میزان کاهش احتمال حاملگی موثر است و هرچه سریع تر خورده شوند درصد باردار نشدن را افزایش می دهند. اگر پس از جایگزینی تخمک لقاح یافته اقدام به خوردن قرص کنید عمل سقط رخ خواهد داد.

 

مزایای روش های فوری جلوگیری از حاملگی

در ادمه به برخی از مزایای استفاده از روش های فوری جلوگیری اشاره می شود:

استفاده از این روش آسان و راحت است.

پس از مقاربت می توان از آن استفاده کرد و احتمال بارداری را کاهش داد.

روند بارداری های دوره های بعد را مختل نمی کند.

 

در پایان مد نظر داشته باشید که استفاده همیشگی از آن صحیح نیست و باید در مواقع اضطراری از روش های ذکر شده بهره بگیرید. همچنین به زمان و نحوه مصرف هر کدام دقت کافی داشته باشید تا احتمال اثرگذاری و رسیدن به نتیجه افزایش یابد و روند عملکردشان در رحم و سیستم داخلی بدن مختل نگردد.

 

چه زمانی می توانم آزمایش بارداری انجام دهم و مطمئن باشم که نتیجه دقیق است؟

اگر حداقل 10 روز از زمان رابطه جنسی محافظت نشده گذشته باشد و پریود نشده باشید، می توانید از بی بی چک (15 نکته جالب درباره بی بی چک ) استفاده کنید. قبل از آن نتیجه تست منفی دقیق نخواهد بود. اگر نتیجه آزمون منفی است اما هنوز نگران هستید، می توانید یک هفته دیگر آزمایش حاملگی خانگی انجام دهید. اگر نتیجه مثبت باشد، باید با پزشک خود برای مراقبت های قبل از زایمان یا سقط جنین تماس بگیرید.

 

اگر فکر می کنید ممکن است باردار شده باشید زیرا پریودی شما دیر شده است، قبل از استفاده از روش های پیشگیری از بارداری می توانید آزمایش خون حاملگی را انجام دهید. اگر باردار باشید قرص های ضد بارداری اورژانس عمل نخواهند کرد و به شما یا جنین آسیب نمی رسانند.

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

 

جلوگیری از بارداری بعد از 2هفته،جلوگیری از بارداری بعد از یک ماه،راههاي جلوگيري از بارداري بعد از نزديكي،جلوگیری از بارداری با زعفران،جلوگیری از بارداری اورژانسی،قرص جلوگیری از بارداری،قرص بعد از نزديكي،روش جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو