تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

منبع: بیتوته

67

1398/9/17

11:16


تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی



تعبیر رنگ ها در خواب ,تعبیر خواب رنگ بنفش,تعبیر خواب رنگ آبی

تعبیر رنگ ها در خواب

 

دیدن خواب رنگی موضوعی است که محققان بر روی آن به توافق نرسیده اند.برخی از محققان اعتقاد دارند که دیدن خواب به صورت رنگی ممکن نیست در حالی که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که خواب های رنگی می بینند. باید توجه داشت که هنوز هیچ کس قادر نیست وارد خواب کس دیگری شده و این موضوع را تایید یا رد کند به همین دلیل گفته های افراد معمولی که اعتقاد دارند خواب رنگی می بینند فعلا بیشتر از تحقیقات موجود، قابل استناد است.

تعبیر خواب رنگ سبز

ديدن اين رنگ در خواب نشان مي‌دهد كه فرد در پي استقلال و عزت نفس بوده و از طريق تلاش‌هاي شخصي ، به دنبال بالا بردن ارزش‌هاي خويش است.

رنگ سبز در خواب نشانه‌ي سلامت جسمي و روحي و احساس امنيت است.

رنگ سبز نشانه‌ي اين سات كه فرد علاقه‌اي به برداشتن گام‌هاي تازه در جهت رفع مشكل خود ندارد و مدام ديگران را سرزنش مي‌كند.

 

تعبیر خواب رنگ قرمز

رنگ قرمز در خواب معمولا نماد احساسات ، خشم ، کینه ، حس انتقام ، عصبانیت و یا احساس خطر است .رنگ قرمز معمولا نماد خون است .این خواب می تواند نشان دهنده نگرانی و استرس شما باشد. شما احساس خطر می کنید و یا از کسی عصبانی هستید. معبران هندی این خواب را به عشق و ازدواج تعبیر می کنند چراکه لباس عروس در کشور هند به رنگ قرمز است .

 

تعبیر خواب رنگ آبي

رنگ آبي در خواب احساس آرامش و صلح ، وابستگي ، هماهنگي با محيط اطراف و فرار از روابط عاشقانه به دليل احساس ناكامي و شكست را نشان مي‌دهد.

 

تعبیر رنگ ها در خواب ,تعبیر خواب رنگ بنفش,	تعبیر خواب رنگ آبی

تعبیر خواب رنگ ها 

 

تعبیر خواب رنگ زرد

رنگ زرد نشان مي‌دهد فرد در جست و جوي راهي براي رسيدن به آرزوهاي خود است و حس مي‌كند راهي را كه در پيش گرفته در نهايت او را به سعادتمندي مي‌رساند.

ديدن رنگ زرد در خواب نشانه‌ي اميدواري ، جست و جوي آرامش و نياز به تغيير و تحول است.

هم چنين اين رنگ نشانه‌ي احساس پوچي ، نا اميدي ، بدبيني ، بدگماني ، و گوشه‌گيري نيز مي‌باشد.

 

تعبیر خواب رنگ بنفش

رنگ بنفش در خواب معمولا نشانه عزت نفس ، مهربانی ، دوست داشتن و محبت است .همچنین بنفش سیر می تواند نماد ثروت و قدرت اجتماعی بسیار بالا باشد . دیدن بنفش کم رنگ و چرک می تواند نماد مشکلات مالی و کمبود اعتماد بنفس باشد.

 

در کشور هند رنگ بنفش را مرتبط با چاکرای ششم و هفتم می دانند و اعتقاد دارند بیننده این خواب می تواند ارتباط خوبی با افراد برقرار کند و همچنین می تواند به عنوان یک ناجی، اختلافات بین افراد را حل و فصل کند. این فرد مانند یک شفابخش معنوی ، می تواند روح افراد را از کینه خالی کند.

 

تعبیر خواب رنگ صورتی

رنگ صورتی در خواب نشانه عشق و شادی و مهربانی است .این رنگ ارتباط مستقیمی با احساسات زنانه دارد.اگر در خواب یک رنگ صورتی بد رنگ و یا کم رنگ ببینید می تواند به این معنی باشد که احساسات شما جریحه دار شده است . رنگ صورتی کم رنگ معمولا نشانه مشکلات خانوادگی و مخصوصا نشانه مشکل داشتن با پدر و مادر است .

 

تعبیر خواب رنگ خاكستري

ديدن رنگ خاكستري در خواب نشان مي‌دهد كه فرد از لحاظ روحي خود را از ديگران دور مي‌بيند و از آن‌ها فاصله مي‌گيرد.

رنگ خاكستري بيانگر اين سات كه فرد هيچ اراده‌اي از خود نداشته و فقط حضوري فيزيكي در محيطاطراف خود دارد.

ديدن اين رنگ در خواب نشان مي‌دهد كه فرد نمي‌خواهد هيچ مسئوليتي را بپذيرد و از حضور در موقعيت‌هاي پر اضطراب مي‌ترسد و نمي‌تواند به تنهايي تصميم بگيريد.

 

تعبیر خواب رنگ سياه

رنگ سياه نشانه‌ي پوچي است ، مرزي كه فراتر از آن چيزي وجود ندارد.

رنگ سياه در خواب معمولا نشان‌دهنده‌ي عدم هوشياري است و گاهي نشان مي‌دهد كه فرد به دنبال شناخت اسرار دروني خويش است.

هم چنين رنگ سياه ، حس تنهايي و گوشه‌گيري و تمايل به برخورد قاطع با شرايط حال را نشان مي‌دهد.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو