مزوتراپی دور چشم چطور انجام می شود؟ (شناخت مزایا و عوارض آن)

مزوتراپی دور چشم چطور انجام می شود؟ (شناخت مزایا و عوارض آن)


منبع: آرگا

207

1398/9/17

11:22


امروزه روش های مختلف و متفاوتی در جهت رفع چین و چروک چشم وجود دارد که هر کدام می توانند به نوبه خود تاثیر گذار باشند اما در این روشی به نام مزوتراپی دور چشم وجود دارد که برای از بین بردن چین و چروک و حتی رفع تیرگی زیر چشم بسیار موثر واقع شده است.

معمولا با افزایش سن و پیری مشکلات پوستی زیادی به وجود می آید که یکی از آنها ایجاد خطوط ریز و چین چروک در زیر و اطراف چشم است که برای یک خانم می تواند معضل بزرگی باشد، از این رو مزوتراپی دور چشم یکی از روش های زیبایی می باشد که برای انجام عملیات آن نیازی به بیهوشی نیست و همچنین هیچ گونه دردی ندارد، و معمولا دوام آن می تواند تا حدود ۱ سال باشد که همین ویژگی ها توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب کرده است.

در مطالب قبل شما را با جراحی بلفاروپلاستی، مراقبت های بعد از بوتاکس و فواید و معایب تزریق ژل لب آشنا کردیم حال در ادامه  به شرح تکنیک زیبایی مزوتراپی می پردازیم.

 

همه چیز دربازه مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دور چشم چیست؟

مزوتراپی دور چشم از طریق تزریق یکسری آنزیم ها، عصاره های گیاهی، هورمون ها و همچنین ویتامین هایی انجام می شود که به قسمت میانی و رویی پوست زیر چشم تزریق می شود، در واقع این روش یک روش جوان سازی پوست محسوب می شود که شما را در داشتن پوستی صاف و جوان کمک می کند، این روش به نوبه خود دارای کمترین عوارض می باشد، که در ادامه بیشتر با این روش آشنا می شویم.

علت انجام مزوتراپی

از جمله کاربرد های مزوتراپی دور چشم جوان سازی پوست می باشد، پس این گزینه می تواند بهترین روشی باشد که برای رفع مشکلاتی همچون سیاهی زیر چشم و همچنین رفع پف چشم استفاده می شود، همانطور که می دانید تمامی این مشکلات پوستی به دلیل افزایش سن اتفاق می افتد، که استفاده از این روش می تواند تاثیرات فراوانی بر روی درمان چین و چروک و از بین بردن سیاهی و پف چشم بگذارد.

کاهش چین و چروک با مزوتراپی دور چشم

نحوه انجام مزوتراپی

در این تکنیک زیبایی از یک محلول استفاده می کنند که شامل مواد معدنی، اسید های آمینه، و ویتامین ها می باشد که از طریق سوزن های مخصوص بر روی قسمت لایه میانی پوست تزریق می شود، در این روش برای قرار گرفتن محلول در جای خودش تزریقاتی سطحی و در عمق کم انجام می شود تا با استفاده از این روش فعالیت جدیدی در سطح پوست آغاز شود.
زمانی که سوزن ها با عمق ۴ میلی متر وارد بافت پوست می شوند یک سری کانال هایی کوچکی در پوست ایجاد می شود که باعث می شود تا کلاژن بیشتری برای ترمیم پوست ایجاد شود. این عمل کاملا بدون درد است که فقط برای انجام آن از بی حسی ها استفاده می کنند.
در زمان تزریق این محلول در زیر چشم هر سری به میزان بسیار کمی محلول وارد پوست می شود که گاهی هم ممکن است پزشک ضربانی برای جای گرفتن این محلول بر زیر چشم بزند.
این روش می تواند روش بسیار مناسب تری نسبت به عمل های جراحی دیگر باشد، این روش روشی می باشد که فرد می تواند طبق نیاز هایی که صورتش احتیاج دارد عمل کند که معمولا انجام این روش در طی ۴ الی ۶ جلسه انجام می شود.

اشنایی با مزوتراپی دور چشم

اصولی که در مزوتراپی دور چشم وجود دارد این است که علاوه بر این که در این روش هنگامی که تزریقاتی انجام می شود به همان میزان باعث می شود تا اکسیژن کافی به بافت پوست برسد که در نتیجه جریان خون در زیر پوست هم افزایش پیدا می کند، علاوه بر این تمام مواد مغذی پوست هم تامین می شود که تمامی این موارد می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در رفع چین و چروک و سیاهی و گودی زیر چشم بگذارد.

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی

بعد از انجام این روش نیازی به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیست و شما می توانید خیلی زود به کار های همیشگی و معمولی خود بپردازید. فقط ممکن است در همان ساعات اولیه تزریق شاهد قرمزی و متورم شدن زیر چشمتان شوید که با گذشت ۱ شبانه روز از این قرمزی و تورم کاسته می شود و به سرعت روند بهبودی را طی خواهید کرد. نتایجی که از این روش دریافت می کنید با توجه به شرایطی که پوستتان دارد کاملا متفاوت است و ممکن است تمام افراد نتایج یکسانی از این روش دریافت نکنند.

عوارض مزوتراپی دور چشم

یک اصل مهم که نمی توان آن را نادیده گرفت این است که شما نمی توانید به طور کامل جریان پیری را از بین ببرید اگر چه این روش می تواند برای مدت زیادی تاثیرات و نتایج مطلوب خود را بگذارد، اگر شما بتوانید این روش را در دوره های معینی انجام دهید و مدام تکرار نمایید می تواند تا حد مطلوبی جریان پیری را به تعویق بی اندازد.

معمولا تکرار این روش توسط پزشکتان مشخص می شود که به طور معمولا سالانه ۲ مرتبه می باشد، شما می توانید با مراقبت های لازم اثرات این روش درمانی را برای مدت طولانی تری حفظ نمایید، از این رو توصیه می شود تا در معرض سرما و گرمای شدید قرار نگیرید، برای مثال از قرار گرفتن طولانی مدت در سونا و استخر و دیگر موارد خودداری نمایید.

علاوه بر این شما می توانید برای حفظ کردن اثرات این روش از محصولاتی استفاده کنید که در مراقبت از پوست نقش به سزایی دارند.

نکات مهم در مورد مزوتراپی دور چشم

فواید انجام مزوتراپی

  • آبرسانی عمیق پوست
  • روش درمانی ساده
  • بالا رفتن شادابی و طراوت پوست
  • جلوگیری از افتادگی پوست زیر چشم
  • از بین بردن چروک های ریز و سطحی
  • تولید بیشتر کلاژن پوست
  • نداشتن درد
  • بدون عارضه جانبی خاص
  • کوتاه بودن دوران نقاهت
  • افزایش حالت ارتجاعی پوست

مزوتراپی دور چشم و کاربرد های دیگر آن

عوارض جانبی

از آنجایی که مزوتراپی دور چشم یک روش کاملا ایمن می باشد اما ممکن است با عوارضی همچون عفونت زخم ها، حساس شدن پوست، ورم کردن پوست زیر چشم، ایجاد خارش و قرمزی پوست، کبودی، دردناک شدن محل تزریق، حالت تهوع همراه باشد.

شما برای انجام این روش حتما باید به پزشک مراجعه نمایید و بعد از تشخیص وی می توانید این عمل را انجام دهید، برای انجام مزوتراپی دور چشم به افرادی مراجعه نمایید که در این کار تبحر و مدرک داشته باشند و اینکه این عمل باید در یک شرایط کاملا بهداشتی و تمیز انجام شود، این عمل به دلیل هزینه نسبتا کمی که به سایر دیگر روش ها دارد طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده.

جهت آشنایی بیشتر  با روش های زیبایی و سلامتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو