چه مدل فریم عینکی به صورت شما می آید؟

چه مدل فریم عینکی به صورت شما می آید؟


منبع: زیبامون

430

1398/9/17

11:58


برای اینکه بدونید چه مدل از فریم عینک با حالت و مدل چهره شما سازگار هست، بهتون پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو مطالعه کنید!

چه مدل فریم عینکی به صورت شما می آید؟

چرا برخی از مدل های عینک که در فروشگاه ها مشاهده می کنیم به نظر بسیار جذاب و زیبا هستند اما وقتی اون رو بر روی صورت قرار می دهیم، چندان هم عالی و مناسب به نظر نمی رسند؟ نکته ای که در این رابطه وجود داره این هست که شاید مدل فریم عینک، با حالت چهره شما سازگار نبوده و به همین دلیل زیبایی که مد نظر دارید رو براتون ایجاد نمی کنه. شکل و حالت صورت تاثیر خیلی زیادی در انتخاب مدل فریم عینک داره و باید این نکته رو حتما در انتخاب های خودتون در نظر بگیرید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با چند تا از نکات کاربردی در رابطه با انتخاب فریم عینک بر اساس حالت چهره بیشتر آشنا شوید.

 

حالت صورت من چه شکلیه؟

برای اینکه بتونید شکل و فرم صورتتون رو به درستی تشخیص بدید ابتدا باید تمام موهاتون رو از اطراف صورت جمع کنید و پشت سرتون جمع کنید. رو به روی آینه بایستید و مستقیم به آینه نگاه کنید و خطوط کلی که در صورتتون وجود داره رو بررسی کنید. به طور کلی، شکل و فرم صورت دارای حالت های زیر است:

 

حالت صورت بیضی شکل

 

حالت صورت بیضی شکل

 

صورت بیضی همون طور که از اسمش مشخصه، حالت بیضی شکل داره و از اونجایی که تمام اجزای صورت اندازه و نسبت یکسان و متعادلی دارند، به عنوان حالت صورت ایده آل و استاندارد شناخته شده است. 

شما می تونید هر مدل عینک که دوست دارید رو استفاده کنید فقط به این موضوع توجه داشته باشید و عینکی رو انتخاب کنید که فریم آن کمی پهن تر و بزرگ تر از اندازه صورت باشه.

 

عینک برای صورت بیضی

 

بهتره از عینک های خیلی بزرگ که تقریبا نصف صورت رو پوشش میده استفاده نکنید. چون که این مدل از عینک ها تعادل و تقارنی که در صورت های بیضی وجود داره رو از بین میبره و ممکنه بعد از عینک زدن اون طور که باید زیبا دیده نشید.

 

حالت صورت قلبی شکل

 

حالت صورت قلبی شکل

 

اگر حالت صورتتون به گونه ای هست که "یک سوم" بالایی صورت پهن بوده و "دو سوم" پایینی صورتتون باریک هست، یعنی مدل صورت شما قلبی شکله!

در انتخاب عینک باید به سراغ عینک هایی برید که قسمت پایین فریم عینک کمی پهن تر و گسترده تر باشه تا پهن بودن قسمت بالایی صورت کمتر به نظر برسه. فریم عینک باریک با رنگ روشن و عینک های بدون فریم، هم گزینه های مناسبی برای صورت قلبی شکل خواهند بود.

 

عینک برای صورت قلبی

 

بهتره از هر مدل عینکی که در قسمت بالایی دارای رنگ و مدل خاصی هست دوری کنید. این مدل از فریم های عینک، تاکید بیشتری بر روی حالت قلبی شکل صورت دارند و باعث میشن تا قسمت چانه باریک تر به نظر برسه.

 

حالت صورت مستطیلی

 

حالت صورت مستطیلی

 

وقتی حالت کلی صورت کشیده و بلند هست و گونه ها هم صاف و کشیده باشند، یعنی صورت شما مستطیلی شکل است. اگر حالت چهرتون مستطیلی شکل و بلند هست باید عینکی رو استفاده کنید که حالت چهرتون رو متعادل تر نشون بده و فریم هایی رو انتخاب کنید که عمق بیشتری نسبت به عرض آن داشته باشند! عینک هایی که در قسمت بالایی دارای فریم ضخیم تر و بزرگ تری هستند، می تونن انتخاب خیلی خوبی برای این افراد باشند.

 

حالت صورت مربعی

 

حالت صورت مربعی

 

در حالت صورت مربعی، قسمت فک و پیشانی، پهن و قوی بوده و صورت دارای طول و عرض تقریبا یکسانی هست. برای اینکه چهره های مربعی کمی بلندتر و متعادل تر به نظر برسند باید به سراغ عینک هایی بروید که دارای فریمی با زوایای نرم و ملایم باشد. عینک هایی با فریم های باریک و سبک، فریم های عریض و فریم های بیضی شکل می تونن انتخاب خیلی مناسبی برای این افراد باشند.

 

عینک برای صورت مربعی

 

عینک هایی که دارای فریم های زاویه دار و نوک تیز هستند، به هیچ عنوان انتخاب مناسبی براتون نیستند و باعث میشن تا چهره شما مربعی تر و حجیم تر دیده بشه.

 

حالت صورت الماسی شکل

 

حالت صورت الماسی شکل

 

صورت های الماسی شکل معمولا دارای پیشانی و فک باریک بوده و گونه های پهن و گسترده ای دارند که معمولا خیره کننده و چشم گیر هستند. این مدل از حالت صورت بسیار نادر بوده و افراد بسیار کمی با این مدل از چهره وجود دارند.

اگر صورتتون الماسی شکل هست و تمایل دارید بعد از عینک زدن حالت چشم هاتون برجسته تر دیده بشه و حالت گونه ها ملایم تر به نظر برسه، عینک هایی رو امتحان کنید که دارای فریم برجسته در قسمت پیشانی و ابرو هستند. علاوه بر این عینک های بدون قاب، عینک هایی با فریم چشم گربه ای و بیضی شکل هم انتخاب مناسبی برای این افراد خواهند بود.

 

عینک برای صورت الماسی

 

عینک های جعبه مانند و دارای فریم باریک، باعث میشن تا عرض گونه هاتون بیشتر دیده بشه و توجهات بیشتری رو به قسمت های باریک صورتتون جلب می کنه.

 

حالت صورت گرد

 

حالت صورت گرد

 

در صورت های گرد هیچ گونه زاویه ای در اطراف صورت وجود نداره، طول و عرض صورت دارای نسبت های مساوی هست و همونطور که از اسم اون مشخصه، صورت به طور کامل گرد هست.

برای اینکه صورت های گرد، باریک تر و بلندتر دیده بشن لازمه از عینک هایی با فریم زاویه دار رنگی با پل بینی شفاف استفاده کنید. عینک های مستطیلی شکل یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی هستند، که شکل صورت اونها گرد و دایره ای شکل هست.

 

عینک برای صورت گرد

 

این افراد بهتره به هیچ عنوان از عینک های بدون قاب، عینک های گرد و کوچک استفاده نکنند. با استفاده از این عینک ها گرد بودن صورت بیشتر دیده میشه.

 

حالت صورت مثلثی

 

حالت صورت مثلثی

 

در مدل صورت مثلثی، قسمت پیشانی باریک بوده و قسمت فک و چانه و گونه ها ، گسترده تر و پهن تر هستند. افرادی که دارای این مدل از حالت صورت هستند برای اینکه صورتشون عریض تر دیده بشه و بر روی قسمت بالایی و باریک صورت نیز تاکید بیشتری داشته باشند باید عینک هایی رو انتخاب کنند که جزئیات، رنگ و ... فریم عینک، در قسمت بالایی ان باشد. عینک هایی که دارای فریم چشم گربه ای هستند هم گزینه مناسبی برای این افراد هست.

 

عینک برای صورت مثلثی

 

انتخاب عینک بر اساس رنگ پوست

در هنگام انتخاب عینک، فقط شکل و حالت صورت تعیین کننده نیست و باید در کنار این موضوع به رنگ پوست نیز دقت داشته باشید تا بتونید بهترین و مناسب ترین فریم عینک رو که با ویژگی های ظاهری شما تناسب داره رو انتخاب کنید و بعد از عینک زدن، زیبایی و جذابیت شما بیشتر و بهتر دیده بشه. 

در زیر به نکات مهم در رابطه با انتخاب فریم عینک بر اساس رنگ پوست اشاره کرده ایم:

 

تشخیص رنگ پوست

صرف نظر از هر رنگ پوستی که دارید، تمام افراد دارای یک آندرتون (ته رنگ) مخصوص هم برای رنگ پوستشون دارند که به دو بخش "گرم" و "خنک" تقسیم میشه. توجه به این موضوع بهتون کمک میکنه تا بهترین و مناسب ترین رنگ رو برای فریم عینکتون انتخاب کنید.

یک چهره خنک دارای اندرتون (ته رنگ) صورتی و آبی هست و یک چهره گرم اندرتون (ته رنگ) هلویی و کرمی داره. پوست های زیتونی هم که ترکیبی از رنگ آبی و زرد هست هم خنک محسوب میشه. 

 

انتخاب رنگ فریم عینک 

بعد از اینکه خنک یا گرم بودن ته رنگ پوست خودتون رو تشخیص دادید می تونید بهترین و مناسب ترین رنگ رو برای فریم عینکتون انتخاب کنید و مورد استفاده قرار بدید.

 

از بهترین رنگ های فریم عینک برای افرادی که آندرتون یا ته رنگ گرم دارند عبارتند از:

 

  • رنگ شتری
  • رنگ خاکی
  • رنگ طلایی
  • رنگ مسی
  • رنگ هلویی
  • رنگ نارنجی
  • رنگ مرجانی
  • رنگ سفید
  • رنگ قرمز اتشین
  • رنگ آبی گرم

 

عینک رنگی

 

از بهترین رنگ های فریم عینک برای افرادی که آندرتون خنک دارند عبارتند از:

 

  • رنگ مشکی
  • رنگ نقره ای
  • رنگ رزگلد
  • رنگ قهوه ای
  • رنگ آبی - خاکستری
  • رنگ آلویی
  • رنگ ارغوانی
  • رنگ صورتی
  • رنگ سبز یشمی
  • رنگ آبی

 

فریم عینک متناسب با شخصیت و سبک زندگی خودتون انتخاب کنید

 

استایل دخترانه با عینک

 

عینکی که استفاده می کنید، میتونه سبک زندگی و شخصیت شما رو بهتر نشون بده. مثلا می تونید از یک مدل فریم عینک مخصوص برای آخر هفته ها و دورهمی های دوستانه استفاده کنید و چهره دوست داشتنی تر و سرگرم کننده تری پیدا کنید.

برای روزهای کاری و فعالیت های مهم از یک عینک ساده و متناسب با موقعیت شغلی خودتون استفاده کنید تا نشون بده که تمام توجهات شما به انجام فعالیتتون هست.

اگر مجبور به استفاده از عینک هستید، بهتره عینکی رو با رنگ دلخواه و مورد نظر خودتون انتخاب کنید تا احساس راحتی بهتری با عینک داشته باشید. علاوه بر این می تونید چند نمونه عینک با فریم ها متفاوت تهیه کنید و متناسب با روحیه و حال و هوایی که در هر موقعیت دارید، از عینک مناسبی هم استفاده کنید تا تمام جزئیات مربوط به چهره و استایلتون با همدیگه تناسب داشته باشند.

پیشنهاد میشه مد روز بودن فریم عینک رو در درجه دوم اهمیت قرار بدید و فریمی رو برای عینکتون انتخاب کنید که با حالت چهره و استایلتون تناسب داشته باشه. مد روز بودن اگرچه بسیار خوب و عالی هست اما ممکنه مدل خاصی از فریم عینک فقط برای مدت کوتاهی ترند و پرطرفدار بشه و خیلی زود از مد بره و شما مجبور باشید برای مدت طولانی از عینکی استفاده کنید که دِمُده شده و دیگه جذابیتی هم نداره!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو