زیپ لاین چیست ؟

زیپ لاین چیست ؟


منبع: تاپ تراول

177

1398/9/17

12:31


خرید بلیط هواپیما

زیپ لاین چیست ؟

در این مقاله از قسمت مقالات آموزشی قصد داریم تا به معرفی زیپ لاین بپردازیم. پس اگر اهل تفریحات هیجان انگیز هستید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

خرید تور

زیپ لاین یکی از تفریحات هیجانی است که این روزها جای خود را در میان اقشار گوناگون باز کرده و دل عاشقان هیجان را برده است.این سرگرمی که از اجزای ساده ای مثل یک کابل معلق ( کابل یا طنابی که در دو سر مهار شده و معمولا در نقطه مرتفع رو بهم متصل می کنند ) و همچنین یک قرقره برای سر خوردن روی طناب و همچنین وسایل ایمنی مثل لباس مخصوص (هارنس) و کلاه انجام می گیرد.

زیپلاین از جمله تفریحات هیجانی یا اکستریم (فرا ورزش) به حساب می آید که امروزه در مناطق طبیعی گوناگون، پارک ها و مناطق دیگر نصب شده و روز به روز به علاقه مندان این رشته و تفریح جذاب در سراسر دنیا اضافه کرده خواهد شد.

728 90 - زیپ لاین چیست ؟


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 

زیپ لاین چیست ؟

این سرگرمی جذاب در کشور عزیزمان ایران نیز علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده و روز به روز بر تعدادشان اضافه هم خواهد شد.

زیپلاین اصولا به نصب سیم بُکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه اطلاق خواهد شد که توسطک قرقره که با استفاده از تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس فرد متصل شده و باعث انتقال فرد بین دو نقطه میشود.

این ورزش با نام های zip line – zipline – Sypline – zip wire – aerial runway aerial ropeslide – death slide – flying fox- foefie slide شناخته می شود.

تجهیزات زیپ لاین

برای راه اندازی زیپ لاین به سیم بکسل، سیم کش، یک دستگاه ترولی و نگه دارنده انتهای خط نیاز است. کسانی هم که می خواهند از زیپ لاین استفاده کنند باید مجهز به لباس مخصوص (هارنس)، کارابین، دستکش و کلاه ایمنی باشند که اپراتور زیپ لاین در اختیارشان می گذارد.

نکات ایمنی

هر زیپلاین برای محدوده قدی و وزنی مشخصی طراحی شده است؛ پس این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر بیماری قلبی یا فشار خون دارید، به سراغ زیپ لاین نروید.

در صورت مشکل در ستون فقرات و هر مشکل خاص دیگر حتما اپراتور را در جریان بگذارید.

زیپ لاین چیست ؟

این تفریح توسطک قرقره و کابلی از جنس استیل ضد زنگ که در شیب نصب شده صورت می گیرد.زیپ لاین شکل های گوناگونی دارد و اغلب به عنوان سرگرمی استفاده می شود.

زیپ لاین تله کابین رامسر یکى از مهیج ترین بخش هاى مجموعه تفریحى تله کابین رامسر است که در سایت بالاى کوه و لابه لاى درختان جنگل ایلمیلى قرار دارد. این سافارى پرهیجان بطول ۴۵٠متر است که از سه خط زیپ و دو پل معلق چوبى ایجاد شده است. مسافران پس از طى کردن هر زیپ لاین، پیاده شده و از روى پل معلق باریک چوبى که از روى دره تکذیب مى شود گذشته و به زیپ لاین بعدى مى رسند.

 


مقالات بیشتر بخوانید:


 


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو