لیلای داریوش مهرجویی بعد از 23 سال در تلویزیون

منبع: نمناک

134

1398/9/17

12:58


فیلم سینمایی لیلا ساخته ماندگار داریوش مهرجویی بعد از گذشت 23 سال از ساخت روی آنتن شبکه نمایش میرود.

پخش فیلم لیلا از تلویزیون

داریوش مهرجویی کارگردان سرشناس کشورمان سال 75 فیلم لیلا را مقابل دوربین برد و اولین بار در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ های جشنواره فجر را درو کند و به یکی از پرفروش ترین فیلم های سینما تبدیل شد.

این فیلم داریوش مهرجویی بعد از گذشت حدود 23 سال از ساخت امشب 17 آذرماه 98 ساعت 23 روی آنتن شبکه نمایش میرود.

لیلا حاتمی

لیلا یکی از آثار ماندگار کارنامه هنری داریوش مهرجویی است که با قصه ای زنانه داستانی را به تصویر میکشد که سه زن محوریت آن را تشکیل میدهند و ماجراهایی را رقم میزنند که فیلم لیلا را جزو بهترین های سینما در آن سالها قرار میدهد.

داستان فیلم لیلا از این قرار است که لیلا و رضا زوج اصلی قصه ،زندگی عاشقانه و آرامی در کنار هم دارند اما ناباروری لیلا آرامش زندگی شان را برهم میزند. لیلا و رضا تحت تاثیر اصرارهای مادر رضا راضی به ازدواج مجدد رضا برای بچه دار شدن او میشوند اما لیلا تاب تحمل زن دیگری را در کنار رضا ندارد و در شب ازدواج آنها خانه را ترک میکند و به خانه مادرش میرود. رضا که عاشقانه لیلا را دوست دارد بعد از تولد دخترش همسر دومش را طلاق میدهد و بچه را به مادرش می سپارد اما چند وقت بعد با اصرارهای رضا باز هم در مراسم شله زرد پزانی که چند سال پیش آنجا عاشق هم شده بودند با هم دیدار میکنند.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در اولین تجربه همکاری با داریوش مهرجویی در فیلم لیلا مقابل دوربین رفت و برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشنواره فجر از آن خود کرد.

علی مصفا بازیگر نقش رضا در فیلم لیلا است که تحت تاثیر حرف های مادرش با بازی جمیله شیخی حاضر به ازدواج مجدد با زنی به نام گیتی با بازی شقایق فراهانی میشود.

لیلا حاتمی و علی مصفا

لیلا حاتمی،علی مصفا، جمیله شیخی، شقایق فراهانی، محمدرضا شریفی نیا، امیر پایور، توران مهرزاد و... بازیگران فیلم لیلا را تشکیل میدهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو