«حسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش حتمی قیمت گوجه فرنگی تا پایان هفته جاری اظهار کرد: محصول گوجه‌فرنگی که به علت سرما و یخ زدگی کاهش و افزایش قیمت یافته بود به علت فراوانی مجدد در تولید، کاهش قیمت خواهد داشت که این روند کاهشی تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار امروز صبح میادین یزد ین پنج تا ۹ هزار تومان خرید و فروش شده که تا پایان امروز ۱۰۰۰ تومان افت قیمت داشته است.

این مسئول در رابطه با وضعیت قیمت سایر اقلام میوه و صیفی، تصریح کرد: قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییراتی نداشته است و به علت وفور در تولید و عرضه تغییر قیمتی تا پایان هفته جاری نخواهیم داشت.

وی قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی را بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم پیاز و هر کیلوگرم سیب زمینی به عنوان اقلام پرمصرف صیفی مردم بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مشرف با اشاره به انواع قیمت‌های بازار میوه، اظهار کرد: هر کیلوگرم سیب درختی از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم لیموشیرین ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم نارنگی نیز بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

به اعلام وی، قیمت هر کیلوگرم از انواع پرتقال واشنگتنی بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و ناول نیز بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.

این مسئول از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت خیارسبز خبر داد و گفت: هر کیلوگرم خیارسبز مینی در میادین بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، گلخانه‌ای بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و آویز جیرفت بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان این که در حال حاضر برخی از انواع سبزیجات در بازار کم‌تر تولید و عرضه می‌شود، به تاثیر آن در افزایش قیمت سبزی اشاره کرد و گفت: هر کیلوگرم سبزی خوردن بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ و خورشتی بین ۲۰۰۰ تا ۳۱۰۰ در میادین عرضه می‌شود و نرخ آماده آن‌ها نیز به ترتیب ۱۵ هزار و هشت هزار تومان در نظر گفته شده که علت افزایش نرخ سبزیجات آماده خوردنی کاهش تولید ریحان و مرزه و نعناع در کشت گلخانه‌ای این محصولات در ماه جاری است.

بنابر اعلام رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد، قیمت‌‎های مذکور متعلق به بازار میادین تره بار بوده و در بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت در نظر گرفته می‌شود.