جراحی زیبایی واژن، همه چیز درباره آن

منبع: نی نی بان

115

1398/9/17

16:28


شمار و تعدد عمل های زیبایی معمولا زیاد است. و تنها به صورت و اندام هایی مثل سینه، شکم و باسن محدود نمی شود. یکی از عمل های زیبایی که اخیرا در میان خانم ها پرطرفدار شده است عمل جراحی لابیاپلاستی یا (Labioplasty) است.
لابیاپلاستی در واقع نوعی عمل زیبایی واژن محسوب می شود. که طی آن بخش های قابل مشاهده (بخش بیرونی واژن) اصلاح شده و از لحاظ ظاهری زیبا می شود. در این عمل سایز لبه داخلی یا لابیای مینور (که در برخی از خانم ها بزرگ است و از لابیای مالژور بیرون میزند) کاهش پیدا می کند.

دلیل اصلی رو آوردن زنان به عمل جراحی زیبایی واژن چیست؟
اغلب خانم هایی که رو به انجام این عمل آورده اند هدفشان بهبود شکل ظاهری واژنشان است. اما زیبایی تنها دلیل انجام این عمل نیست. در برخی از خانم ها بخش داخلی واژن بیرون میزند، و این وضعیت باعث بروز ناراحتی آن ها حین راه رفتن و انجام فعالیت می شود. علاوه بر اینها، بخش بیرون زده توسط لباس های زیر تحریک شده و باعث بروز التهاب و مشکلات سلامتی می شود.
به طور کلی بنا به دلایل زیر ممکن است یک خانم به انجام عمل لابیاپلاستی تمایل نشان دهد:
- بهبود وضعیت ظاهری واژن
- متقارن کردن کلی دو طرف واژن
- برطرف کردن درد حین برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی
- افزایش شانس تحریک بخش کلیتوریس
- بهبود و تسکین ناراحتی حین پوشیدن لباس زیر یا انجام فعالیت خاص

عمل جراحی زیبایی واژن چگونه صورت می‌گیرد؟
با وجود اینکه تکنیک های متنوعی برای انجام لابیوپلاستی وجود دارد اما معمولا دو روش زیر از همه پرطرفدارتر و کاربردی تر هستند:
تریم (trim)
در این روش معمولا لبه کوچک و داخلی تر واژن (لابیای مینور) بریده می شود. متاسفانه در برخی مواقع ممکن است بیش از حد بریده شود و جای زخم و اسکار برای همیشه روی واژن باقی بماند.
وج (wedge)
این روش معمولا پرطرفدارتر است و تمایل جراحان برای انجام آن نیز بیشتر است.
جراح معمولا برای بریدن لابیاها از اسکالپل (تیغ جراحی) و لیزر استفاده می کنند. طبیعتا هر کدام مزایای خاص خود را دارند اما به نظر می رسد که لیزر دقیقتر و حساب شده تر است.

دستکاری کلیتوریس به منظور افزایش شانس تحریک
در برخی خانم ها علاوه بر بزرگ بودن لابیای مینور، بخش فوقانی کلیتوریس پوشیده می شود که این وضعیت شانس تحریک کلیتوریس هنگام برقراری رابطه جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در اغلب موارد کلیتوریس دستکاری می شود تا حین برقراری رابطه جنسی حداکثر لذت جنسی ایجاد شود.

مدت زمان عمل زیبایی واژن
انجام این عمل چندان طولانی نیست و با توجه به فاکتورهای زیر می تواند بین نیم تا ۱ ساعت به طول بی انجامد:
- تجربه و دانش جراح
- نوع بیهوشی
- وضعیت سلامت عمومی شما

آیا عمل جراحی زیبایی واژن عوارض خاصی دارد؟
عمل جراحی لابیاپلاستی معمولا کم خطر است زیرا عملی با حداقل تهاجم است. بنابراین انتظار نمی رود که چندان عوارضی داشته باشد. با این وجود اگر تحت بیهوشی قرار گرفته باشید (که معمولا بیهوش نمی شوید و تنها بیحس هستید) ممکن است با عوارض جانبی بیهوشی دست و پنجه نرم کنید.

دوره ریکاوری پس از عمل
بعد از عمل شما به هیچ عنوان نباید رانندگی کنید . بهتر است تا ۲۴ ساعت نخست بعد از عمل حتما یک نفر شما را همراهی کند. برای کاهش درد و تورم واژن باید دست کم تا ۱ روز به طور مرتب از کمپرس یخ استفاده شود.
بروز درد و ورم ۲ تا ۳ روز بعد از عمل طبیعی است و پس از آن فروکش خواهد کرد. بهتر است تا ۱ هفته اگر شاغل هستید مرخصی بگیرید. نهایتا تا ۱ ماه بعد از عمل رابطه جنسی و نزدیکی نداشته باشید.

انجام عمل جراحی زیبایی واژن با کمک لیزر
با توجه به دقت و کیفیت بالای برش، لیزرهای مونالیزا تاچ معمولا بسیار پرطرفدار هستند. با توجه به اینکه محل برش بسیار جزئی و حساب شده شکافته می شود؛ بهبودی و ترمیم زخم آن نیز بسیار اصولی تر خواهد بود. از آنجایی که بیمار تقریبا ۳۰ دقیقه پس از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر می تواند از بیمارستان مرخص شود به نظر میرسد عوارض کمتری نیز داشته باشد.

بعد از عمل کار شما هنوز تمام نشده است
به منظور ارزیابی عمل و همچنین وضعیت سلامتتان باید چند جلسه بعد از عمل همچنان به پزشک جراح مراجعه کنید:
- ۵ تا ۷ روز پس از عمل باید برای ارزیابی بخیه ها به مطب بروید
- نزدیک ۳۰ روز بعد از عمل نیز برای ارزیابی کلی واژن باید به پزشک مراجعه کنید. طی این جلسه اگر آماده برقراری رابطه جنسی باشید پزشک به شما نکات ایمنی و توصیه های دیگر را خواهد گفت.

بعد از انجام عمل جراحی لابیاپلاستی اقدامات زیر را انجام دهید
برای اینکه بتوانید ظرف مدت کوتاهی دوره نقاهت را سپری کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
- معمولا اغلب بیماران پس از عمل درد جزئی را تجربه می کنند. علاوه بر درد، بروز تورم تا چند روز بعد نیز طبیعی است. برای تسکین درد می توانید از داروهای بدون نسخه ضد درد استفاده کنید.
- دست کم در ۲۴ ساعت اول برای کاهش تورم ناحیه واژن سعی کنید به صورت مکرر از کمپرس سرد استفاده کنید.
به بهداشت فردی خود اهمیت زیادی بدهید
- لباس های گشاد و خنک بپوشید
- دست کم ۵ رو مرخصی بگیرید
- تا چند روز بعد از عمل ناحیه تناسلی خود را مالش ندهید
- برای حداقل ۱ هفته فعالیت فیزیکی و ورزشی شدید نداشته باشید
- تا التیام کامل زخم واژن دوچرخه سوری نکنید
- حداقل برای ۱ ماه بعد از عمل فعالیت جنسی نداشته باشید (شاید بیشتر)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو